راوی جوان دفاع مقدس گفت: آنچه که می‌تواند تاثیرات راهیان نور را تداوم بخشید فعالیت‌های فرهنگی در پایگاه‌های بسیج است که می‌تواند تفکر بسیجی و فرهنگ ایثار دوران دفاع مقدس را زنده نگه دارد.
کد خبر: ۸۶۴۹۹۲۴
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱

سجاد پارسا در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی، با اشاره به شور و اشتیاق خود برای حضور در کاروان راهیان نور به عنوان یک روایتگر اظهار داشت: در راستای احساس نیاز برای تربیت روایتگران جوان و برگزاری دوره‌های آموزش روایتگری مشتاقانه در دوره‌های آموزشی شرکت کردم.

وی افزود: پیش از شرکت در دوره‌ها مرتبا مجموعه سخنرانی‌های راویان دفاع از جمله مرحوم ضابط را گوش می‌دادم ولی آنچه که مرا ترغیب کرد تا با اشتیاق بیشتری در دوره‌ها شرکت کنم این بود که شخصا حضور و حیات شهدا را در زندگی شخصی خود تجربه کرده بودم.

این روایتگر جوان تصریح کرد: شهدا همیشه مسیر زندگی را برایم ترسیم کرده‌اند همواره در مراحل مختلف زندگی برای توسل به ائمه(ع) شهدا را واسطه قرار داده‌ام که آنان نیز دست رد بر سینه‌ام نزده‌اند.

پارسا ادامه داد: امیدوارم بتوانم دین خود را به شهدا ادا کنم، یک بار یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس به من گفت اگر می‌خواهی راوی باشی باید یک راوی باشی و اول خدت را متحول سازی شبیه به این جمله را نیز مرحوم ضابط گفته که راوی خوب کسی است که ضابط خوبی نیز باشد، اگر می‌خواهید که یک راوی باشید باید ایتدا خودت را متحول کنی و سپس برای دیگران روایتگر و اثرگذار باشی.

وی افزود: یک از اهدافی که در بحث روایتگری دنبال می‌کنم ذکر شهدا و تجدید پیمان با شهداست تا بتوانم تاثیرگذار باشم و در طول این یکسال که در بحث روایتگری فعالیت دارم تمام سعی خود را در این راستا انجام داده‌ام.

این روایتگر جوان تصریح کرد: متولد سال 71 هستم و شاید تصور این باشد که به خاطر سن کم می‌توانم تاثیرگذاری بیشتری در بحث روایتگری به ویژه برای راهیان نور دانش‌آموزی داشته باشم شاید این موضوع درست باشد ولی این اثرگذاری به خاطر من نیست به خاطر نوع روایتگری است که از دوران دفاع مقدس دارم، سبکی متفاوت‌تر از دیگر راویان دنبال می‌کنم.

پارسا با اشاره به لزوم ارتباط با زائران در این سفر معنوی گفت: از لحظه‌ای که سوار اتوبوس می‌شویم برای زائران شروع به صحبت می‌کنم، با سخن گفتن از مسائل دینی و خاطرات مرتبط چند شهید در این مسائل سعی می‌کنم ارتباطی بین مخاطبان با شهدا ایجاد کنم، از این سبک روایتگری دانش‌آموزان بسیار استقبال کرده‌اند.

وی افزود: دانش‌اموزانی که در کاروان راهیان نور شرکت دارند شبهات بسیاری برایشان وجود دارد و مرتبا سوال می‌کنند و اینجاست که بایستی تسلط داشته باشی و سوالات آنان را به نحوی پاسخ دهی که پاسخ سوالاتشان را دریابند و در اتوبوس قبل از اینکه به منطقه یا یادمان‌ها برسیم تلاش دارم تا همه سوالاتشان را پاسخ دهم.

این روایتگر جوان تصریح کرد: تصور می‌کنم زمانی که در اتوبوس صرف می‌شود بسیار بوده و می‌توان از این فرصت بهترین استفاده را داشت و زمانی که وارد مناطق عملیاتی می‌شوی در حقیقت به هدف بزنی و به بیان احساس بپردازی تصور می‌کنم اثرگذاری بیشتری دارد.

پارسا با اشاره به تعامل با سایر راویان دفاع مقدس گفت: این سبک را به راویان دیگر منتقل کرده‌ام که کم‌تر از سوی آنان مورد استقبال قرار گرفته است نمی‌دانم چرا؟ برای اثرگذاری بیشتر سعی می‌کنم از خاطرات طنز نیز استفاده کنم در حقیقت در مدت زمانی که در اردو هستیم سعی دارم تا کار تربیتی انجام دهم.

وی افزود: در اردوهای خواهران همسرم همراهم است و بخشی از مطالب را وی بیان می‌کند و می‌بینم که تا چه میزان راهیان نور تاثیر معنوی بر روحیه افراد دارد در اردوهای خواهران به جرات میتوان گفت 100 درصد و در اردوهای برادران بیش از 50 درصد موثر است.

این روایتگر جوان تصریح کرد: حجاب خواهران در روز آخر خیلی متفات‌تر از روز نخست است که در کاروان حضور دارند و هر روز که از مدت زمان اردو می‌گذرد بر تعداد نمازگزاران نیز افزوده می‌شود.

پارسا با اشاره به لزوم تداوم برنامه‌های تربیتی گفت: برای اینکه تاثیرات این اردو در افراد تثبیت شود سعی می‌کنم در اردو به جذب افراد برای فعالیت در پایگاه‌های بسیج اقدام کنم برای این منظور هر تعداد را که بتوانم با ارتباط گیری به عضویت بسیج درمی‌آورم و خود نیز به عنوان سرحلقه صالحین گروه آنان را عهده‌دار می‌شوم.

وی خاطرنشان کرد: من نیز از آن دسته جوانانی بودم که تحت تاثیر قرار گرفتم و یک نفر دیگر با من همین کاری را کرد که امروز من با دیگران می‌کنم نتیجه فعالیت آن روزهای آن فرد شد یک جوان پاسدار راوی که دست کم 6 نفر دیگر هم مانند من تربیت شدند و هر کدام امیدواریم بتوانیم عده بیشتری را تحت تاثیر قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات