مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی، منشا اصلی بیداری در منطقه است گفت: ایران به برکت خون شهدا ششمین قدرت موشکی جهان می‌باشد.
کد خبر: ۸۶۴۹۹۲۶
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ماسال، سرتپ پاسدار علی شمشیری، مشاور عالی مقام معظم رهبری امشب(22اسفند) در مراسم وداع با شهدای گمنام و یادواره 136 شهید والامقام ماسال در مسجد جامع این شهرستان با بیان اینکه عظمت شهدا سبب عظمت نظام  جمهوری اسلامی ایران شده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی منشا بیداری در منطقه بوده و هویت و آزادگی را به ارمغان آورده است.

وی با بیان اینکه اوایل انقلاب اسلامی کسی فکر نمی‌کرد این نظام به این اندازه قدرت داشته باشد و به عنوان قطعه‌ای از پازل قدرت در جهان باشد، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس این کشور به قدرتی تبدیل شد که اسرائیل و ایرقدرت‌های جهان را به خوف انداخت.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه امکانات کشور ما قبل از انقلاب صرف کشتار مسلمانان می‌شد، گفت: وقتی هواپیماهای رژیم صهیونیستی نیاز به سوخت داشتند رژیم منحوس پهلوی سوخت آنها را تامین می‌کرد.

شمشیری با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی، ایران هیچ جایگاه هندسه سیاسی در جهان نداشت و آلت دست ابرقدرت‌ها برای سرنگونی مسلمانان بود، تصریح کرد: در تصور هیچ کشوری نمی‌گنجید که روزی ایران بتواند به عنوان یک کشور قدرتمند در جهان مطرح شود.

وی با بیان اینکه اوایل انقلاب اسلامی، دشمن با انواع توطئه‌ها و خلق گروهک‌ها و جریان‌های منافقین، خلق عرب، کرد و بلوچ و ... و تحریک آنها در صدد ایجاد آشوب داخلی بود، خاطرنشان کرد: تمام تلاش دشمن در این راستا بود که مسیر انقلاب به آنگونه که امام(ره) ترسیم کرده‌ بودند پیش نرود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه قدرت داخلی، مردم با ایمان راسخ خود و پشتیبانی از امام(ره) سبب مایوس شدن دشمنان شدند، اظهار کرد: دشمن در  هیچ جا نتوانست در اراده الهی و معنوی مردم خللی ایجاد کند و هر چه توطئه‎های دشمنان بیشتر می‌شد مردم در اراده‌شان مسمم‌تر می‌شدند.

شمشیری با بیان اینکه دشمن 72 تن از افرادی را که هر کدام به تنهایی بازویی برای انقلاب بودند را به شهادت رساند،  افزود: دشمنان انقلاب اسلامی برای ساقط کردن این نظام دست به هرکاری زدند اما مردم در برابر آنها ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی همه ابراقدرت‌های جهان از عراق حمایت می‌کردند و کشور ما یک طرف و مابقی کشورها در طرف دیگر بودند، گفت: در دوران جنگ تحمیلی، ایران از 36 کشور اسیر گرفت.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه دشمن در جنگ تحمیلی به پیروزی خود در کمتر از یک هفته اطمینان داشتند، تصریح کرد: آنها تصورشان این بود، مردمی که انگیزه‌ای برای دفاع و مقابله ندارند و هیچگونه آموزشی هم ندیده‌اند قطعا در مدت کوتاهی تسلیم آنها خواهند شد.

شمشیری با بیان اینکه در طول هشت سال مردم با حضور خود در جبهه و تقدیم جوانان کار بزرگی انجام دادند، خاطرنشان کرد: لشکر 25 و 16 کربلا، در پیروزی جنگ تحمیلی نقش بسزایی داشتند.

وی با بیان اینکه تک تک رزمندگان در سرنگونی رژیم بعث نقش تعیین کننده داشتند، اظهار کرد: 100 سال قبل طی هر جنگی قسمتی از ایران به تاراج رفت ولی عزت و افتخار ما این است که در هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک وطنمان را به بیگانه ندادیم.

مشاورعالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه بزرگترین حقانیت، نظام الهی است که درس آزادی خواهی به مستضعفین داده است، افزود: شهدا توانستند با صداقت و شجاعت تحول عظیمی را ایجاد کنند.

شمشیری با اشاره به فرموده امام راحل که ما هر روز در جنگ بهره‌ای داشتیم و انقلابمان را در این جنگ به اقصی نقاط دنیا صادر کردیم، گفت: در جنگ آموختیم که باید روی پای خود بایستیم و کشورهای مظلوم را یاری برسانیم.

وی با بیان اینکه کشورهای مظلوم منطقه مقاومت امروزشان را از امام(ره) آموخته‌اند، تصریح کرد: منشا اصلی بیداری منطقه، انقلاب اسلامی است و کسی شک ندارد که حزب‌الله لبنان، مبارزین فلسطین، سمن، سوریه، عراق و .. تحت تاثیر افکار امام و عملکرد نظام مقاومت می‌کنند و بیدار شده‌اند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه حزب‌الله لبنان با مقاومت 33 روزه خود بر عزت و افتخارش افزود، خاطرنشان کرد: اسرائیل در جنگ‌های مختلف در منطقه ذلیل شده است.

شمشیری با بیان اینکه اسرائیل، تکفیری و داعش و ... به مدت 5 سال است که درصدد ساقط کردن سوریه هستند، اظهار کرد: جرم سوریه این است که از مظلوم دفاع  و در راستای مسائل سیاسی نظام ما حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه جنگ هشت سال دفاع مقدس به ما آموخت بدون اتکا به ابرقدرت‌ها می‌شود مقاومت کرد، افزود: فکر و اندیشه امام در پیروزی جنگ تحمیلی و مقاومت مردم منطقه تاثیر گذار بوده است.

مشاورعالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه دشمن فهمیده تا زمانی که کشوری دارای عزت است نمی‌تواند در آنجا به اهدافش دست یابد، گفت: شهدای ما هزینه های عزت الهی کشورمان در منطقه هستند.

شمشیری با بیان اینکه شهدا بزرگترین سرمایه زندگی خود را صرف عظمت اسلام و عظمت آزادگی کرده‌اند، تصریح کرد: خیلی از مسائل اسلامی قبل از انقلاب متوقف بود که امروزه به برکت خون شهدا در کشور ساری و جاری است.

وی با بیان اینکه به برکت خون شهدا امروز در جهان دارای عزت، آرامش و امنیت هستیم، خاطرنشان کرد: امروز به برکت خون شهدا  قدرت ششم موشکی جهان هستیم.

 

 

ارسال نظرات