مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته حدود 150 هکتار گیاهان دارویی در منطقه تنگ سرخ بویراحمد کاشته شد که حدود 850 میلیون تومان عاید بهره‌برداران شد.
کد خبر: ۸۶۴۹۹۳۷
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳

به گزارش بسیج از یاسوج عزت‌الله بهشتی‌فر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بالغ بر 85 درصد از مساحت کهگیلویه و بویراحمد را منابع طبیعی تشکیل داده است.

وی اظهار کرد: این منابع تنها برای امروز نبوده بلکه متعلق به همه نسل‌های آینده است و باید حفاظت شوند.

این مسئول با بیان اینکه استفاده درست و صحیح از منابع طبیعی می‌تواند نقش مهمی در اشتغال و کسب درآمد و اقتصاد مقاومتی داشته باشد، تصریح کرد: سال گذشته حدود 150 هکتار گیاهان دارویی در منطقه تنگ سرخ بویراحمد کاشته شد که حدود 850 میلیون تومان عاید بهره‌برداران شد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از تصرف کردن آنها توسط افراد سودجو، اذعان کرد: با همکاری دستگاه قضایی بر اساس تبصره یک ماده 55 از تصرف بالغ بر 550 هکتار از اراضی که در شرف تصرف سودجویان بود جلوگیری شد.

وی با تاکید بر توجه و استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های منابع طبیعی استان در ایام نوروز، یادآور شد: حدود یک‌هزار و 400 هکتار جاذبه طبیعی در استان وجود دارد که با حفظ و رسیدگی به آن می‌توانیم گردشگران زیادی را جذب کرده و آن را به سرمایه‌ای تبدیل کنیم که برای استان درآمدزا باشد.

بهشتی‌فر، کهگیلویه و بویراحمد را یکی از استان‌های غنی و توانمند در منابع طبیعی دانست و بیان داشت: بعد از نفت و گاز بزرگترین ظرفیت استان منابع طبیعی آن است که با کمی توجه و همت می‌توان با کمک این منابع اقتصاد استان را تا حد چشمگیری توسعه داد.

این مسئول، تبدیل منابع طبیعی به کاربری کشاورزی را بزرگترین تهدید منابع طبیعی استان عنوان کرد و گفت: منابع طبیعی باید بکر و دست نخورده باقی بماند تا زیبایی و اثر خود را داشته باشد ضمن اینکه منابع و مکان‌هایی که قابلیت اجرای برخی طرح‌ها را دارند با اجازه اداره منابع طبیعی در اختیار بهره‌برداران قرار خواهد گرفت.

بهشتی‌فر با اشاره به اینکه 18 درصد از جنگل‌های زاگرس در استان ما قرار دارند، گفت: باید همه قدردان این نعمت بوده و در حفاظت و حراست آن کوشا باشیم و با اقدامات نادرستی مانند برپا کردن آتش در جنگل‌ها، ورود دام به مراتع، بریدن و شکستن درختان و تبدیل آنها به زغال، تخریب منابع و ریشه‌کنی گیاهان مرتعی با دست خود جنگل‌ها و مراتع استان را به بیابان تبدیل نکنیم.

ارسال نظرات