معاون سیاسی: بداخلاقی ها و منکرات عامل نگرانی مردم و جامعه هستند

معاون سیاسی وفرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه، بداخلاقی ها، بدرفتاری ها و منکرات نگران کننده مردم و جامعه هستند، گفت: توجه به معروفات و ارزش های اخلاقی، امنیت اجتماعی را محقق می سازد.
کد خبر: ۸۶۴۹۹۵۰
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

فتاح محمدی در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، افزود: ترویج ارزش ها، اخلاق، فرهنگ و امنیت ابعاد، بسترها و آسیب هایی دارد و هر کدام دارای فرایندی است که با عزم همگان عملی و تحقق پذیر می باشد.

وی اظهار داشت: تحکیم مسائل فرهنگی، دینی و ارزش ها در جامعه توسط  فرد یا گروه خاصی امکان پذیر نیست و برای این مهم مجموعه ای باید دست به دست هم دهند.

محمدی با بیان اینکه، تقوا اساس اخلاق، معرفت و تنها محور کرامت انسانی است که در سایه معروفات و نهی از منکرات فراهم می ‌شود، افزود: تنها راه نجات جامعه و به ویژه جوانان از گرفتار نشدن در منجلاب های اجتماعی، تمسک جستن به این ارزش های معنوی است.

معاون فرهنگی با اشاره به اینکه، وجه تمایز و بلکه امتیاز ویژه نظام اسلامی و دینی ما و برخی کشورهای مسلمان و جوامع غربی داشتن همین گنجینه معنوی و محتوای اسلامیت ناب محمدی(ص)است، افزود: هر چند جوامع غربی در زمینه های مختلف علمی و تکنولوژی به پیشرفت های خوبی رسیده اند ولی به دلیل نداشتن گنجینه معنویت دچار تشویش ها و ناملایمات ذهنی و روحی هستند و بنیان خانواده با خطرات و چالش های فراوانی روبرو شده است.

وی با بیان اینکه، نفوذ دشمن از طریق قوه قهری و جنگ مسلحانه علیه ملت و نظام اسلامی به اذعان خود امری ناممکن است، تصریح کرد: هدف و رویکرد اصلی دشمن برای نابودی ودشمنی خود با نظام اسلامی از راه نفوذ فرهنگی و تحمیل باورها وعقاید انحرافی خود به ملت به ویژه نسل جوان است.

محمدی همچنین با تاکید براینکه، وظایف دستگاه‌ها در خصوص ارتقاء و ترویج مسئله امر به معروف و نهی از منکر، ابلاغ شده است، گفت: به منظور مقابله با هنجارشکنان وجاهایی از جمله  تالارهای عروسی، اماکن گردشگری و تفریحی که ارزش های اخلاقی کمرنگ می شود، دقت نظر بیشتری به عمل آید.

معاون امنیتی تصریح کرد: ماموران نیروی انتظامی در حیطه وظایف و اختیارات خود باید با برخورد جدی با هنجارشکنان اخلاقی، فردی و اجتماعی امنیت را تامین کرده و اجازه ندهند به آرامش، آسایش و امنیت مردم خدشه‌ ای وارد شود.

محمدی، ضمن قدردانی از فعالیت خوب دستگاه‌های عضو ستاد امر به معروف و نهی منکر، گفت: با برنامه ریزی باید تلاش کنیم زمینه بروز، ظهور و تعمیم ارزش ‌ها و باورهای دینی را فراهم کنیم تا جامعه دینی ما که مورد تهاجم است، خدای ناکرده دچار آسیب نشود.

محمدی بر ضرورت حسن خلق و برخورد عالمانه با مردم تاکید کرد و گفت: همه ما خادم مردم هستیم و اگر براساس قانون نمی توان کاری را برای افراد انجام دهیم، باید حرف آنها را خوب بشنویم و با حسن خلق با آنها رفتار کنیم، زیرا مردم از اینگونه  بداخلاقی بیشتر نگران  می شوند.

معاون اجتماعی استانداری نسبت به فعالیت بیشتر رسانه ها از جمله صدا و سیما تاکید کرد: در خصوص مسئله امر به معروف و نهی از منکر توجه جدی داشته و برنامه های بیشتری را در این خصوص اجرا کنند.

ارسال نظرات