این مراسم باحضور فرماندار، امام جمعه، روحانیون، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در محل مسجد جامع شهرستان بهابادبرگزارشد.
کد خبر: ۸۶۴۹۹۷۲
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: حجت الاسلام والمسلمین مهدی جعفری یکی از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به شخصیت زندگی آن حضرت اشاره کرد و افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) يكي از زنان برتر اهل بهشت است كه بهترين نمونه براي الگوي زنان و دختران امروزي است.

حجت الاسلام جعفری گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) با قرائت خطبه‌هايي غرا بحث ولايت‌مداري را مطرح ‌و به دفاع از جايگاه ولايت پرداختند.

وی خاطرنشان كرد: حضرت فاطمه زهرا(س) دفاع از ولايت را سرلوحه برنامه‌هاي خود قرار دادند و دفاع از جانشين رسول اكرم(ص) را در هيچ برهه‌اي رها نكردند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصريح كرد: حضرت زهرا(س) بر خود لازم و واجب ‌دانستند و با ايستادگي در برابر استكبار از توان و ظرفيت خود استفاده كردند و به عنوان وظيفه به مبارزه با استكبار و استعمار پرداختند.

وی در ادامه عنوان کرد: عفاف و حجاب، شیوه فرزند پروری و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) نمونه الگویی برای قرار گرفتن در مسیر سعادت است.

حجت الاسلام جعفری در ادامه تصریح کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه(س) علم، تدین، صداقت، کردار و رفتار، درستکاری و تبعیت ایشان از ولایت است.

وی افزود: فاطمه زهرا(س) خورشید نمایانی برای اولیای الهی به ویژه برای پیامبراکرم(ص) و علی بن ابی طالب(ع) بود و رفتار، کردار، نگاه، مرام و چهره معنوی او همه نور بوده است.

این روحانی با اشاره به احادیث پیامبر(ص) درباره حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) کسی بود که از امام زمان خودش دفاع کرد، اما به شکلی بسیار ناشایسته با وارد کردن جراحت و جسارت بر دختر پیامبر(ص) زمینه شهادت ایشان را فراهم کردند.

لازم به ذکر است نظیر این مراسم در حسینیه فاطمیه و مساجد ولی عصر صاحب الزمان و امام حسن عسکری و جواد الائمه و بیت الرضا و مساجد دهستانها برگزار می شود.


ارسال نظرات