شهردار بافق:

نخستین جشنواره نوروزی در مجموعه تفرجگاهی آبشار بافق برگزار می‌شود

شهردار بافق گفت: نخستین جشنواره نوروزی با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی به مدت سه روز در مجموعه تفرجگاهی آبشار بافق برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۴۹۹۷۶
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بافق: سیدعلی نوروز زاده، در جمع خبرنگاران، برگزاری این جشنواره را روزهای یازدهم، دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه اعلام و اظهار داشت: امیدواریم این برنامه مورد استقبال شهروندان و گردشگران قرار گیرد.

شهردار بافق هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد فضای روح‌بخش و با نشاط عنوان کرد و بیان داشت: برگزاری این قبیل آئین‌ها در ایجاد روحیه سالم بین جوانان و تعمیق باورهای ایرانی و اسلامی تاثیر بسیاری بر جامی‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: در طول این سه روز، برنامه‌هایی همچون مسابقه کاغذ و باد، مسابقه دومینو، جشنواره آش خیریه، مسابقات فوتبال دستی و شطرنج، جشنواره بازی‌ها و ورزش‌های بومی - محلی شهرستان بافق، مسابقه خاطره‌نویسی گردشگری، جنبش پاک‌سازی پارک با ارائه پاکت زباله به بازدیدکنندگان، جنگ نوروزی که با حضور خواننده‌های استانی و ملی اجرا می‌شود و برای شب دوازدهم (به مناسبت روز جمهوری اسلامی) نیز برنامه نورافشانی در نظر گرفته شده است.

به گفته نوروز زاده، مجموعه برنامه‌های این جشنواره از ساعت 10 صبح تا 10 شب در محل مجموعه تفرجگاهی آبشار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکهعلاوه بر جشنواره نوروزی، نامه‌های دیگری نیز به مناسبت ایام نوروز در مجموعه تفرجگاهی آبشار بافق برگزار می‌شود، افزود: این برنامه‌ها شامل اقدامات و خدمات فرهنگی، رفاهی، تفریحی و گردشگری است که از صبح روز 29 اسفندماه آغار می‌شود و تا پایان روز سیزدهم فروردین‌ماه ادامه دارد.

نوروز زاده یادآور شد:این برنامه‌ها شامل تفریحات همه روزه همچون اجرای ورزش زورخانه به صورت یک روز در میان، تور گردشگری بازدید از اماکن دیدنی بافق، ماشین شارژی، کالسکه‌رانی، پخت و خرید نان محلی تنوری (با دو ست تنور)، نمایش‌های حاجی فیروز و عمو نوروز، نصب سفره هفت سین بزرگ در پارک، چای صلواتی، دفتر ثبت نظرات و خاطرات مردمی، نقاشی صورت با مداد، نقاشی با آبرنگ توسط کودکان، ارائه کیسه زباله رایگان، فضای اقامت کمپینگ چادر، نمایشگاه عکس طبیعت و حیات وحش بافق و بسیاری از امکانات لازم برای ارائه آنها و همچنین برپایی حدود 30 غرفه متنوع و غنی ارائه دهنده خدمات و کالاهای مرتبط با گردشگری یا تاریخ و هویت بافق است.

نوروز زاده ابراز امیدواری کرد: این برنامه‌ها بتواند انتظارات مردم بافق و گردشگران نوروزی این شهرستان را از تعطیلات نوروز همچنین از یک سفر خوش به بافق محقق کند و برای تلاش‌های بیشتر مدیریت شهری در راستای توسعه برنامه‌های فرهنگی و تفریحی برای شهروندان و گردشگران زمینه‌ساز باشد.

نوروز زاده با بیان اینکه در سال‌های گذشته، برخی از ساکنان و شهروندان بافقی برای گذراندن ایامی خوش و با طراوت در ایام نوروز تمایل بیشتری به گردش در دیگر شهرستان‌های استان یا مرکز استان داشته‌اند، عنوان کرد: با توجه به کمبودهای شهر از نظر تامین تفریحات سالم و همچنین با توجه به رویکرد شهرداری به رضایت شهروندان و گردشگران و خلق لحظه‌هایی خوش و خاطره‌انگیز از سفر به بافق، تصمیم گرفتیم در ایام نوروز امسال، برنامه‌های ویژه‌ای در مجموعه تفرجگاهی آبشار اجرایی کنیم.

بافق از جمله شهرستان‌های تاریخی استان یزد است که با 30 هزار نفر جمعیت و بهره‌مندی از بیش از 60 اثر تاریخی و جاذبه طبیعی و گردشگری، در فاصله 120 کیلومتری مرکز استان یزد قرار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار