خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خبر داد؛

کشف 570 هزار مواد محترقه در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف 570 هزار ماده محترقه در این استان خبر داد و گفت: با افراد مخل نظم عمومی در مراسم چهارشنبه آخر سال به شدت برخورد می‌کنیم.
کد خبر: ۸۶۵۰۰۰۱
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار منوچهر امان‌اللهی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: رسانه‌ها در امنیت آفرینی در جامعه و تعامل با پلیس نقش مهمی در اصلاح معایب و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح موضوعات با روش غلط نتیجه خوبی ندارد، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در چهارشنبه آخر سال صورت گرفته و دستگاه‌های مربوطه نیز هماهنگی لازم را با پلیس انجام می‌دهند.

این فرمانده ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی لازم برای اقدامات پیشگیرانه انجام گرفته، ارسال پیامک به شهروندان، چاپ پوستر، برگزاری جلسات آموزشی را از جمله اقدامات پیشگیرانه پلیس در کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال عنوان کرد.

امان‌اللهی کشف 570 هزار ماده محترقه، ارائه آموزش در 300 مدرسه، چاپ 50 هزار بروشور و ارسال روزانه 60 هزار پیامک به اقشار مختلف مردم را از جمله اقدامات پیشگیرانه پلیس برای کاهش رفتارهای پر خطر در مراسم چهارشنبه آخر سال برشمرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه رویکرد پلیس را در مراسم چهارشنبه آخر سال محله محوری بیان کرد و متذکر شد: در جاهایی که سر و صدا و تجمع و در نتیجه بر هم خوردن نظم اجتماعی صورت بگیرد پلیس به صورت قاطعانه برخورد قانونی را انجام می‌دهد و خودروهایی که اقدام به دور دور یا اخلال در نظر عمومی بکنند تا آخر تعطیلات در پارکینگ پلیس توقیف خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه پلیس در حوزه‌های مختلف آموزش داشته و تقویت حضور و تقویت رده‌های انتظامی را مورد توجه قرار داده بیان داشت: پاکسازی مناطق آلوده، برخورد با شرارت و نزاع دسته جمعی اولویت کاری نیروی انتظامی استان کرمانشاه بوده و شاهد کاهش 2 درصدی سرقت و کاهش 23 درصدی سرقت مسلحانه هستیم.

امان‌اللهی از کاهش 12 درصدی قتل و تعقیب جدی قاتلان فراری گذشته توسط پلیس کرمانشاه خبر داد و بیان داشت: 730 طرح برای ارتقای امنیت اجتماعی در استان کرمانشاه انجام شده که منجر به دستگیری 50 باند مواد مخدر با 4 هزار و 219 قاچاقچی، فروشنده مواد مخدر شده که کشفیات ما در این زمینه 2.5 تن بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از شناسایی 71 باند سرقت و دستگیری بیش از 6 هزار نفر و همچنین بازداشت 103 نفر از اراذل و اوباش خبر داد و گفت: 53 درصد ارزش ریالی کالاهای قاچاقی افزایش داشته و در تصادفات درون‌شهری فوتی 21 درصد کاهش و در تصادفات برون شهری 5 درصد کاهش داشته‌ایم که مجموعاً کاهش 8 درصدی تصادفات در استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

این مقام انتظامی دلیل تصادفات را عدم رعایت حق تقدم، سرعت غیر مجاز، رعایت نکردن فاصله با خودروی جلویی و انحراف به چپ بیان کرد و افزود: 9 هزار و 398 پرونده در مراکز مددکاری پلیس بررسی شده که 58 درصد مصالحه صورت گرفته و هزار جلسه برای پیشگیری در اماکن مختلف و برگزاری 400 نمایشگاه با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اماکن عمومی برگزار شده است.

امان‌اللهی به برگزاری 231 جلسه شورای معتمد پلیس در محلات مختلف استان کرمانشاه اشاره کرد و یادآور شد: در ایام تعطیلات نوروز جابجایی وسایل منازل باید با هماهنگی کلانتری محل باشد و اقداماتی برای امنیت جاده‌ها، مسافران و شهروندان و تقویت گشت‌های پلیس در دستور کار قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پایان از برگزاری بیش از 700 هزار تماس با پلیس 110 طی سال 94 در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: 240 مورد کشفیات در حوزه پلیس فتا داشته‌ایم و خودروهایی که دارای جرایم بالای یک میلیون تومان هستند با مراجعه به دفاتر پلیس+10 می‌توانند اقدام به تقسیط جرایم کرده تا از توقیف خودروی آنها توسط پلیس راهنمایی و رانندگی جلوگیری شود.

ارسال نظرات