بازدید کاروان دانشجویی دانشگاه بابلسر در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب کشور از روز 19 اسفند آغار و روز 24 اسفند ماه سالجاری خاتمه پیدا می کند .
کد خبر: ۸۶۵۰۰۳۲
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱

خبرگزاری بسیج مازندران، مسئول بسیج دانشجویی شهرستان بابلسر عنوان کرد : قریب به 1000 نفر دانشجو از دانشگاه مازندران برای سفر به راهیان نور امسال ثبت نام کردند .

محمد رضا طلوعی در بدو ورود کاروان دانشجویی دانشگاه مازندران از بابلسر با اشاره به اینکه برای فرآیند ثبت نام بازه یک هفته ای در نظر گرفتیم و طی این مدت قریب به یک هزار نفر دانشجو در این دوره شرکت کردند گفت : با قرعه کشی از میان تعداد دفتر و پس قریب به 270 نفر در قالب 4 اتوبوس به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شدند .

وی همچنین با اعلام اینکه در این مرحله دراسفند 94 تعداد 180 خانم و 100 مرد همراه کاروان برای بازدید 6 روزه شرکت دارند .

این مسئول با بیان اینکه 2 نفر روحانی ثابت و یک مبلغ خواهر و 2 مداح این کاروان دانشجویی را همراهی می کنند تصریح کرد : حاج حسین یکتا در شلمچه و حاج آقا وکیل پور ذوالفقاریه آبادان برای کاروان دانشجویی روایتگری می کنند .

طلوعی در ادامه مهمترین اهداف سفر جوانان دانشجو به مناطق عملیاتی را تداوم راه شهدا و انقلاب اسلامی برشمرد و یاد آور شد : در این مسیر هر از چند گاه شهید تقدیم انقلاب می کنیم و می طلبد که دانشجویان در زندگی اجتماعی خود از معنویت و راه شهدای گرانقدر بهره ببرند .

وی افزود : در نظر سنجی بعمل آمده دوره های قبل عمده و قاطبه دانشجویان نظر دادند که فضای معنوی و الهی مکان ها و یادمان های دوران دفاع مقدس در روحیه و ادامه مسیر زندگی آنان تاثیر گذار بوده است .

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان بابلسر با اعلام اینکه در این سفر دختر شهید تیموری از شهدای مدافع حرم از استان گلستان که در دوماه اخیر در حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمده است و فرزند این شهید از دانشجویان رشته حقوق دانشگاه مازندران این کاروان را همراهی می کند خاطر نشان کرد : شوق و اشتیاق جوانان برای اعلام حضور در این سفر معنوی بیانگر ان است که سیاستمداران باید در وزارت علوم تدابیری بیندیشند و امکانات بیشتری را فراهم کنند .

وی افزود: برآورد می شود حداقل ، جمعیت بیشتری از دانشجویان مشتاق در طول سال به سرزمین نور برای بهره گیری معنوی و قرار دادن چراغ روشن در جهت آینده زندگی اجتماعی به سرزمین نور سفر کنند .

اعزام کاروان دانشجویی استان مازندران از 8 اسفند 94 آغاز و تا 25 اسفند سال جاری ادامه دارد و پیش بینی می شود قریب به 3 تا 4 هزار نفر از دانشجویان استان از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بازدید به عمل آورند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها