مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در خرمشهر :
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران ، استان مازندران را در ساخت اردوگاه شهید مهدی باکری پیشتاز در سطح کشور دانست .
کد خبر: ۸۶۵۰۰۶۴
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵

خبرگزاری بسیج مازندران، سردار عبدالله ملکی در محل اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر ، طی گفتگویی ضمن عرض تسلیت شهادت بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) به رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی و عاشقان ولایت با اشاره به اینکه بحث راهیان نور سالهاست در دستور کار مسئولین نظام و سپاه پاسدران قرار گرفته است گفت : در بحث توسعه فرهنگی اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق غرب ، میانی و جنوب کشور تداوم داشت و به فضل الهی و توجه شهیدان هر ساله تعداد متقاضیان سفر به راهیان نور در حال افزایش است . وی با بیان اینکه این کار بزرگ فرهنگی..... خوبی در جامعه و به خصوص در میان نوجوانان و جوانان برجای گذاشت افزود : ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد از سوی متولی این امر یعنی سپاه ،موضوع همه کاروان های راهیان نور قرار گرفت و این را به کشور های جهان نیز منتقل کردند . این مسئول و رزمنده دوران دفاع مقدس پیروی از راه و سیره ی شهدا را برای همه مسئولین و مردم در خط ولایت یک اصل دانست و تصریح کرد : ما ملت ایران که آرامش و امنیت امروز جامعه را مدیون فداکاری ، تلاش و از جان گذشتگی شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستیم و باید با تمام وجود در خط ولایت برای محافظت از نظام اسلامی ایران بکوبیم . سردار ملکی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص تعداد اعزام زائرین در قالب کاروان های راهیان نور در سالجاری نیز با اشاره به اینکه پیش بینی شده در سال 94 تعداد 35 هزار نفر با کاروان های راهیان در سه حوزه دانش آموزی ،دانشجوییو محلات از مناطق جنگی کشور بازدید بعمل آوردند یادآور شد : از 14 اسفند 94 تا کنون تعداد 4 هزار و 700 نفر با کاروان راهیان نور به مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند .

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران در خصوص شهدای استان نیز با اعلام اینکه از 188 هزار شهید دفاع مقدس 85 هزار نفر از عموم مردم و 36 هزار نفر دانشآموز از 11 تا 18 ساله بودند ،برنقش ویژه ی و تاثیر گذار نوجوانان و جوانان در پیروزی جنگ تحمیلی تاکید کرد . سردار ملکی در پایان این گفتگوی صمیمی به منطقه ویژه و استراتژیک " هفت تپه " نیز اشاره و خاطر نشان کرد :

هفت تپه در دوران جنگ عقبه لشگر 25 کربلا بود که شهید زیاد داد و متاسفانه به حال خود رها شده است . اما قرار است مساحت 15 هکتاری از زمین این منطقه از سوی استانداری و منابع طبیعی خوزستان به مازندران واگذار و در آینده ای نزدیک یادمان دفاع مقدس ایجاد شده است .

ارسال نظرات
پر بیننده ها