اختتامیه بخش حرفه ای سیزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور با میزبانی سنگر سازان بی سنگر (جهاد سازندگی) در مجتمع شهید باکری خرمشهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۰۱۰۷
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج به خرمشهر، اختتامیه بخش حرفه ای سیزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور با میزبانی جهاد سازندگی با حضور مسئولان سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج|، مدیر کل امور ایثارگران جهاد وزارت کشاورزی،مسئولان جهاد کشاورزی استان خوزستان،خانواده معظم شهدا،جانبازان،ایثارگران،زائران راهیان نور و برگزیدگان این دوره از جشنواره در سالن شهید جهان آرا اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر دغاغله مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی خوزستان در این همایش گفت:خدمت به مردمی که در سالهای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از جان و مال خود گذشتند همچون عبادت و بندگی خدای متعال است .

وی با بیان این‌که هم حماسه‌ای که در این منطقه اتفاق افتاد نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس بود و هم کسانی که این حماسه را رقم زدند ویژگی‌های خاصی داشتند، افزود: یک ویژگی بسیار مهم این یادمان این است که این شهدا در همان مکان دفن شدند و این ویژگی را در هیچ جای کشور نه در شلمچه، طلاییه و چذابه شاهد نیستیم و شاید به همین دلیل است که زوار این یادمان نیز نسبت به دیگر یادمان‌های دفاع مقدس منحصر به فرد است. این ویژگی ظرفیت بسیار بالای فرهنگی در این یادمان هم برای استان و کشور ایجاد کرده است به گونه‌ای که یادمان در سطح بین‌المللی نیز زوار خاصی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر دغاغله با اشاره به علاقه خاص خود شهدا اظهارکرد: حق این شهدا ادا نشده است و باید با تمام وجود ادامه دهنده راه شهدا و ایثارگران باشیم.

گفتنی است خاطره گویی رزمنده دفاع مقدس و نویسندگان دفاع مقدس،پخش کلیپ دفاع مقدس، اجرای ترانه با موضوع شهادت حضرت فاطمه(س)، تجلیل از برگزیدگان بخش حرفه ای جشنواره در رشته وب سایت و وبلاگ از جمله برنامه های این مراسم بود.

مراسم های دیگر جشنواره ملی سرزمین نور به تفکیک زیر است:
۲۴ اسفند بخش رمان، داستان کوتاه و نمایشنامه
۲۵ اسفند اختتامیه بخش بین المللی جشنواره با عنوان «جایزه باروت خیس»
۲۶ اسفند بخش فیلم مستند، انیمیشن و فیلمنامه
۲۷ اسفند بخش نرم افزار، وبلاگ و وب سایت
۲۸ اسفند بخش عکس، عکس تلفن همراه
۲۹ اسفند بخش شعر و افتتاحیه دوره چهاردهم جشنواره

ارسال نظرات