رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان:

تاسی به شخصیت حضرت فاطمه(س) موجب حفظ گوهر زن در جامعه است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: وجود بانوی بزرگوار حضرت فاطمه زهرا(س) در دین اسلام هدیه ارزشمندی به زنان مسلمان برای تاسی به شخصیت ایشان در جهت حفظ گوهر زن در جامعه است.
کد خبر: ۸۶۵۰۱۶۰
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، حجت‌الاسلام شکرالله زندوی امروز در جمع عزاداران فاطمیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: اسلام دین معرفی الگوهای برجسته انسانی برای همه قرن‌ها و زمان‌ها است و وجود ارزشمند حضرت زهرای مرضیه در دنیای اسلام فرصت ارزشمندی است که زنان مسلمان به شخصیت این بانوی بزرگوار تاسی کرده و راه و سیره ایشان را در زندگی‌شان با افتخار به عنوان الگو قرار دهند.

 

وی گفت: از دامان حضرت فاطمه زهرا(س) دو امام بزرگ شیعیان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) به عالم معرفی شد که هر کدام تاریخ‌ساز شده و پرچم اسلام را در سراسر گیتی به اهتزاز درآورند و درس آزادگی و افتخار به همه عالم دادند.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: بهترین الگوهای بشری پیش روی ما مسلمانان برای حرکت درست در مسیر اسلام، معنویت و اخلاق قرار دارد و نگاهی به زندگانی هر کدام از این عزیزان، انبوهی از تجربه‌های ارزنده زندگی بر مدار حق‌طلبی و ایمان را پیش روی انسان قرار می‌دهد.

 

زندوی با اشاره به بخش‌هایی از زندگی حضرت فاطمه (س) گفت: تربیت مناسب فرزندان و رعایت آداب انسانی و دینی به آنان از همان سنین ابتدایی و تکیه بر اصول اخلاقی مترقی مانند شجاعت، ایستادگی در برابر زورگویی، اعتقاد و ایمان به راه خدا، حق‌طلبی، راستگویی و ایثار و از خودگذشتگی از جمله فرازهای زندگی آن بانوی مکرم اسلام است که چنین فرزندان غیور و تاریخ‌سازی را به دنیای اسلام هدیه کرد.

 

وی سراسر زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) را چراغ راهی برای زندگی بشریت دانست و عنوان کرد: حماسه بزرگی که در دشت کربلا و توسط حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و خانواده و اصحاب ایشان شکل گرفت، به واسطه تربیت اصیل و اسلامی حضرت زهرا (س) در پرورش فرزندانی غیور، خداترس و با ایمان بود.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: نوع شکل‌گیری زندگی حضرت فاطمه(س) با امام علی(ع) و تداوم زندگی ایشان نیز درس‌های بزرگی است که باید در جامعه امروز به آنها توجه ویژه داشته‌باشیم سبک آسان ازدواج ایشان و تداوم زندگی توام با سادگی و ایمان، الگوهای شایسته‌ای برای همه جامعه اسلامی بخصوص برای جامعه امروز ما به‌شمار می‌رود.

 

زندوی اظهار داشت: عمر این بانوی بزرگوار کوتاه بود اما در همین عمر کوتاه، هزاران درس ایثار و از خودگذشتگی و زندگی شرافتمندانه به جای مانده‌است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان در پایان با بیان این‌که اعتقادات و ایمان سبب حفظ و قوام جامعه اسلامی می‌شود، گفت: هیچ سرمایه‌ای برای انسان بالاتر و ارزشمندتر از حرکت بر مدار حق و حقیقت نیست که سبب رستگاری و عاقبت بخیری شده و انسان را از گرفتار شدن در چنگال بدی‌ها باز می‌دارد.

ارسال نظرات