ماهی قرمز به طور گسترده ای در روزهای نزدیک به سال نو عرضه می گردد و نظارتی بر قیمت و نحوه توزیع آنان صورت نمی گیرد.
کد خبر: ۸۶۵۰۲۶۰
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، ماهی قرمز از فرهنگ چینی ها وارد سفره های ایرانیان شد و هر ساله شاهد تجارت بزرگ این ماهی های خوشرنگ در روزهای نزدیک به نوروز هستیم.

نزدیک عید در خیابان های شهر که قدم می گذاریم امکان ندارد با ماهی قرمزهایی که منتظر هستند تا میهمان سفره های هفت سین خانواده ها شوند رو به رو نشویم اما در این میان نحوه توزیع و سلامت این ماهی های زیبا و خوشرنگ  اهمیت بسزایی دارند.

ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان گفت: نظارت بر سلامت ماهی بر عهده سازمان دامپزشکی است و بر اساس اطلاعاتی که داریم سازمان دامپزشکی امسال سیستم نظارتی خود را بر توزیع ماهی قرمز تقویت کرده و سعی شده از ماهی هایی استفاده شود که از نظر بهداشتی مشکلی برای مردم نداشته باشد.

وی در ادامه افزود: اینطور که اعلام شده امسال سیستم بهداشتی به نحوی است که مشکل بیماری های قابل انتقال به انسان را هم نداشته باشیم و به نظر می رسد که سازمان دامپزشکی وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام داده است.

قاسمی در بحث عرضه ماهی های قرمز اظهار داشت: نظارت صحیحی از جانب سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده بر آن وجود ندارد، وضعیت عرضه از نظر قیمت سیستم مطلوبی نیست و سودی عاید تولیدکننده نمی شود و درآمد حاصل به جیب دلالان وارد می شود .

همچنین ماهی های قرمز سطح بازار در حال حاضر بین 30 تا 200 درصد اختلاف قیمت با قیمت اصلی محصولات عرضه می شود.

 وی تصریح کرد: بخش عمده ای از ماهی های قرمز سطح بازار تولید داخل است و بخشی از آن وارداتی است.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان در پایان عنوان کرد: به طور کلی برای بحث عرضه محصولات شیلاتی، هم ماهی هایی که مصرف خوراکی دارند و هم ماهی هایی که کاربرد زینتی دارند برنامه هایی برای سامان دهی ارائه کرده ایم ولی متاسفانه اقدامی از سوی دولت برای اجرایی شدن این برنامه صورت نگرفته است.

منبع: اتحادیه طلا

ارسال نظرات