فرماندار نیر از برگزاری جشنواره عسل نیر در تیرماه سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۰۴۰۲
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، کارگروه امور بانوان و خانواده با حضور نمایندگان بانوان ادارات در محل فرمانداری تشکیل جلسه داد.

در این جلسه که به مناسبت گرامیداشت مقام زن برگزار شد؛ فرماندار نیر ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) به نقش بی بدیل بانوان در پرورش و هدایت نسل آینده اشاره و بر لزوم اگاهی بانوان و خانواده ها از خطرات پیش روی جامعه و بویژه جوانان در مسائل فرهنگی و اجتماعی در جامعه تاکید کرد.

مهدی احمدی در ادامه جلسه مشارکت جدی بانوان در مسائل مختلف از قبیل حفظ محیط زیست، ورزشهای همگانی و اجرای برنامه مختلف ویژه بانوان را خواستار شد و افزود: باید مردم و بخصوص بانوان در برنامه های مشارکتی حضور پر رنگتری داشته باشند و این خود مستلزم افزایش روحیه مشارکت در میان مردم شهرستان است.

فرماندار نیر همچنین از برگزاری جشنواره عسل در نیر خبر داد و گفت: طبق اعلانی که به میراث فرهنگی شده جشنواره عسل در تیرماه سال آینده در نیر برگزار خواهد شد.

در ادامه جلسه نماینده بانوان در کمیته امداد نیر با ارائه گزارش یکساله از عملکرد امور بانوان در این حوزه از تحت پوشش بودن 643 خانوار خبر داد و گفت: 60 درصد خانوار تحت پوشش را خانم ها تشکیل می دهند.

وی همچنین از اعزام 4 نفر به کربلای معلا و 120 نفر در قالب 3 کاروان به مراکز زیارتی کشور (مشهد، قم و جمکران) و 21 مورد دیدار با بانوان توانمند شهرستان و تجلیل از آنها؛ اهداء جهیزیه به 14 نوعروس با هزینه 35 میلیون تومان و کمک هزینه ازدواج به 11 پسر به مبلغ 10 میلیون تومان را از جمله اقدامات انجام یافته توسط کمیته امداد شهرستان ذکر کرد.

نماینده شبکه بهداشت و درمان نیر هم از طرحهای مختلف غربالگری دیابت نوع دوم، سرطانهای شایع در بین زنان و پوکی استخوان در شهرستان خبر داد و افزود: کارگاه های مختلفی از جمله کارگاه آموزشی بهداشت زنان، فرزندپروری، بیماریهای مشترک انسان و دام مانند تب مالت که بسیار هم شایع است با هدف آموزش و آگاهی بخشی به مردم و جامعه هدف انجام گرفته است.

ارسال نظرات