خبرهای داغ:
شهردار کردکوی با بیان اینکه گردشگری را به عنوان یک صنعت در شهر کردکوی نپذیرفتیم،گفت: با عدم استقبال سرمایه گذار در شورای اسلامی شهر کردکوی رو به رو هستیم.
کد خبر: ۸۶۵۰۵۰۵
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، علی اکبر بسطامی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در خرداد سال جاری با امضاء استاندار به عنوان شهردار در خدمت مردم شریف کردکوی بودیم و توانستیم در این مدت خدمات ارزنده ای را برای این شهر انجام دهیم.

وی  گفت: روزی که مسئولیت شهرداری را برعهده گرفتیم شهرداری با 2 میلیارد و 560 میلیون تومان بدهی رو به رو بود و و بر این اساس هیچ پیمانکاری با ما قرار داد نمی‎بست و شرایط ما در شهرداری سخت شده بود.

شهردار کردکوی با بیان اینکه شهر کردکوی را به عنوان پارکینگ شهرداران در استان معرفی می‎کنند، گفت: نظر من این است که شهر کردکوی گنجینی از شهردارن استان گلستان است چرا که شهردارهای زیادی از استان گلستان از این شهر تربیت شده اند.

 

نسبت به کارکنان شهردرای بدهی نداریم

بسطامی با بیان اینکه بالغ بر 2 میلیارد تومان بدهی شهرداری را پرداخت کردیم، گفت: تا به امروز بدهی نسبت به کارکنان شهرداری نداریم و در کنار آن کارهای عمرانی خوبی نیز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در پروژه ای به مساحت دو هزار 500 متر مربع دو گره بزرگ شهر را برطرف کردیم، گفت: این نوید را به مردم می‎دهیم تا اردیبهشت ما گره میدان ترافیکی ولی عصر قبل از میدان انقلاب در این شهر نیز برطرف خواهد شد.

شهردار کردکوی با بیان اینکه روکش آسفالت سطح شهر و بازسازی معابر را در سال آینده در سطح شهر کردکوی انجام خواهیم داد، افزود: در زمانی که شهردار شدم وضعیت ناوگان موتوری شهرداری فرسوده بود و خوشبختانه توانستیم بخشی ازخدمات موتوری شهرداری را بازسازی و تعمیر کنیم.

بسطامی با بیان اینکه برای سال آینده یک دستگاه گریدل و یک خودرو آتش‎نشانی بزرگ را تهیه خواهیم کرد، افزود: امسال توانستیم آسفالت سال آینده را خریداری کنیم و حدود  بیش از 26 هزار متر مربع آسفالت سازی در شهر کردکوی انجام دهیم و  تا پایان سال با جمع بندی آمار این میزان به 30 هزار متر مربع نیز  افزایش پیدا خواهد کرد.

وی بیان داشت: برای نخستین بار بحث نورپردازی ویژه در شهر کردکوی و میدان شهرداری انجام شده، افزود: قبل از آغاز سال جدید نسب دو المان در شهر کردکوی در ورودی غربی و شرقی را خواهیم داشت.

شهردار کردکوی با بیان اینکه به طول یک کیلومتر در 5 ورودی بندر ترکمن، ساری کنده، بالاجاده، بندرگز و گرگان کشت نهال را انجام خواهیم داد، ابراز داشت: بحث استفاده از آب غیر شرب در فضای سبز کردکوی را در دستور کار قرار دادیم و در سال آینده انجام خواهد شد.

بسطامی به طرح گردشگری کردکوی اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سال 1395 با جذب سرمایه‎گذار خدمات خوبی در شهر کردکوی صورت بگیرد.

جذب سرمایه گذار مورد استقبال شورای شهر در کردکوی قرار نگرفته است

وی با بیان اینکه در سال گذشته جذب چهار سرمایه گذار را داشتیم که مورد استقبال شورای شهر قرار نگرفت، گفت: بزرگترین مجتمع خدماتی و رفاهی شمال کشور در زمین یک هکتار و نیم را پیگیر بودیم که تا کنون جوابی از لوایح شورای شهر به ما داده نشده است.

شهردار کردکوی با بیان اینکه این سرمایه‎گذار به دنبال این بود که 40 میلیارد تومان سرمایه را در این شهر تزریق کند، گفت: استخر، شهر بازی و خدمات رفاهی از موضوعاتی بود که در طرح جذب این سرمایه‎گذار دیده شده بود که جز نیاز اولیه شهر کردکوی به شمار می‎رود.

بسطامی با بیان اینکه متاسفانه استقبال خوبی از سرمایه‎گذار در این شهر صورت نگرفته است، گفت: بحث پارکینگ طبقاتی با قابلیت چهار طبقه تجاری و دو طبقه هم کف و پارکینگ از از لوایح دیگر ما در شهر کردکوی بود که هنوز  بر روی کاغذ باقی مانده است.

وی با بیان اینکه سرمایه‎گذاری در استان یک بسته کامل گردشگری را در حال پیگیری است، گفت:  این سرمایه‎گذار محل اقامت همه سرمایه‎گذاری‎های گردشگری را در استان در شهر کردکوی دیده است.

شهرداری کردکوی خاطرنشان کرد: در استان تنها 960 تحت اقامتی وجود دارد و این سرمایه‎گذاری یک هزار  تخت  اقامتی را به این مجموعه در شهرستان کردکوی و استان گلستان افزایش خواهد داد.

بسطامی با بیان اینکه سرمایه‎گذار تضمین کرده که در مدت سه ماه بتواند 250 سوئیت اقامتی را راه‎اندازی کند، گفت: تا خرداد سال 1394 لایحه عوارضی ما برای سال 1393 بود و بسیاری از آیتم‎های درآمدی در این شهرستان دیده نمی شد.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در شهرداری کردکوی اتوماسیون اداری راه برنامه‎ریزی کردیم، بیان داشت: اتوماسیون اداری باعث افزایش اطمینان و کاهش فساد مالی می‎شود.

 

افزایش بودجه شهرداری کردکوی با تخفیفات ویژه عوارض شهرداری

شهردار کردکوی یادآور شد: برای نخستین بار تخفیات ویژه عوارض شهرداری در روزهای پایان سال اتفاق افتاد و این موضوع باعث شد که درآمد شهرداری در روز به 80 میلیون از محل پرداخت عوارض برسد.

بسطامی بیان داشت: فضای سبز شهرد کردکوی یک فضای زرد بود و برای نخستین بار با بهره‎گیری از کارشناسان توانستیم با سمپاشی‎های مکرر و اقدامات کارشناسانه فضای سبز را احیاء کنیم.

وی با بیان اینکه در سال آینده فضای سبز بلوار سردار جنگل را اجرایی خواهیم کرد، بیان داشت:  در راستای توسعه فضای سبز کمربند سبز را در اطراف شهر ستان کردکوی در حال پیگیری هستیم.

شهردار کردکوی با بیان اینکه بودجه شهرداری کردکوی را 6 میلیارد و 500 تومان برای سال آینده در نظر گرفته‎ایم؛ گفت: در صورت بررسی لایه عوارض به دنبال این بودیم که بودجه شهر کردکوی را به 9 میلیارد تومان افزایش دهیم.

بسطامی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر کردکوی لایحه عوارضی شورای یک جلسه هم برگزار نکرده است، گفت: این درحالی است که برای یک قهوه‎خانه در شهر کردکوی جلسه ویژه شورای اسلامی شهر کردکوی برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه خروجی شهرداری شورای اسلامی شهر را تشکیل می‎دهد، بیان داشت: بیش از 280 نفر طرح اقامتگاه در شهر کردکوی اشتغال ایجاد می‎کند و 232 نفر تا اجرایی شدن محل اقامتگاه خواهد داشت.

شهردار کردکوی با بیان اینکه گردشگری را به عنوان یک صنعت در شهر کردکوی نپذیرفتیم، بیان داشت: برای اجرای طرح کمربندی کردکوی به دنبال طرح جامع هستیم و طرح اولیه آن انجام شده است.


5 میلیارد و 900 میلیون تومان بودجه شهر کردکوی محقق شده است

بسطامی با بیان اینکه 5 میلیارد و 900 میلیون تومان محقق شده است، گفت: بیمه شهروندی یکی از موضوعاتی بود که امسال آن را  در شهرستان کردکوی دنبال کردیم.

وی با بیان اینکه از جذب سرمایه‎گذار در شهر کردکوی عقب نشینی نخواهم کرد، گفت: اگر شورای اسلامی شهر کردکوی به من اجازه دهد می توانم  نزدیک به  10 سرمایه‎گذار را در این شهرستان جذب کنم.

شهرداری کردکوی ابراز داشت: اگر نمی‎خواستیم هزینه‎ها را در شهر کردکوی کم کنیم شهرداری کردکوی یک شهرداری زمین خورده بود اما ما توانستیم با مدیریت بودجه برخی مشکلات را حل کنیم و رسیدگی کنیم.

بسطامی با بیان اینکه کل هزینه مصرفی شهرداری را کاهش دادیم، گفت: برای مثال در یک ماه 700 کیلو قند در شهرداری کردکوی مصرف می شد این درحالی بودکه 178 نفر پرسنل در شهرداری کردکوی داشتیم.

وی با بیان اینکه کردکوی تنها هشت نفر نظافت‎چی داشت، گفت: این در حالی بود که 48 نفر به اسم نظافت چی با شهرداری قرارداد داشتند و با بکارگیری مجدد خدمات شهری در کردکوی متحول شد.

شهردار کردکوی با بیان اینکه سالانه پنج درصد از بودجه شهرداری کردکوی را به برنامه‎های فرهنگی اختصاص می‎دهیم، بیان داشت: 15 طرح گردشگری را در شهرستان کردکوی گنجانده‎ایم و امیدواریم با پروژه‎های مختلف فضای آرامش برای گردشگری این شهرستان رقم بخورد.

شورای شهر کردکوی برای لایحه عوارضی شهر یک جلسه هم برگزار نکرده است/ صرفه جویی در هزینه بودجه شهر کردکوی /عدم استقبال سرمایه گذار در شورای شهر کردکوی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها