رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور:

افزایش 13 درصدی کشفیات مواد مخدر در کشور

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از افزایش 13 درصدی کشفیات مواد مخدر در کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۰۵۲۰
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار مویدی در نشست خبری که در محل فرماندهی نیروی انتظامی استان لرستان برگزار شد، گفت: از ابتدای سال 95 تاکنون در مجموع عملکرد ناجا نسبت به سنوات گذشته مثبت بوده است به گونه ای که با افزایش 13 درصدی کشفیات، 540 تن مواد مخدر از سودگران مرگ کشف و ظبط شده است.

وی با بیان اینکه400 تن از کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال 95 تاکنون تریاک، 80 تن حشیش و 15 تن هروئین بوده است، افزود: در این رابطه 345 هزار نفر دستگیری نیز داشته ایم که 110 هزار نفر آنها جزو معتادین جمع آوری شده هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه با توجه به تدابیر اندیشیده شده 75 درصد کشفیات مواد مخدر در شرق و جنوب شرق کشور و در استان در سیستان و بلوچستان بوده است گفت: نزدیک به 65 درصد کشفیات در مرز پاکستان و مابقی از مرز کشور افغانستان بوده است.

مویدی اظهار کرد: امروز شرایطی ایجاد شده است که قاچاقچیان به سختی و با ریسک بسیار بالا مواد را وارد کشور می کنند.

وی با بیان اینکه از حیث ضربه زدن به باندهای بین المللی نیز توفیقات خوبی داشته ایم، اظهار کرد: طی همین مدت 190 آشپزخانه و 2600 باند قاچاق مواد مخدر در کشور متلاشی شده است و همچنین تحرکات و عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر 15 درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور شرق کشور کشفیات با اشاره به افزایش 100 درصدی کشفیات در مرزهای شرقی کشور گفت: این موفقیت بیانگر این است که هدفگذاری ما در شرق کشور خوب بوده است و با این حال سال آینده هم این روند را دنبال می کنیم.

مویدی تعداد کشته های قاچاقچیان در سال 95 را 60 نفر و تعداد شهدای نیروی انتظامی در جریان درگیری با قاچاقچیان را سه نفر اعلام کرد و افزود: پلیس در درگیری با قاچاقچیان هیچ گاه شروع کننده شلیک نیست و با ین حال قاچاقچیان با رعایت مقرارت و آیین نامه ها و ضوابط حقوقی به هلاکت رسیده اند.

وی اظهار کرد: با توجه به راه اندازی قرارگاه آموزش ناجا در راستای مبارزه با مواد مخدر آموزش های ارائه شده موجب کاهش آسیب ها و هزینه های مادی و معنوی ناجا شده است؛ به گونه ای که با رعایت مسائل امنیتی و حفاظتی شاهد کاهش 70 درصدی تلفات جانی در بین نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور بوده ایم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه در سال 200 تا 250 هزار نفر از دستگیرشدگان توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر تحویل زندان داده می شوند گفت: حال اینکه این زندانیان آب می روند و یا از این در می روند و از در دیگر خارج می شوند سوالی است که پاسخ به آن در حیطه اختیارات من نیست و خبرنگاران خود باید آن را مطالبه کنند.

مویدی ادامه داد: در زمینه مبارزه با مواد مخدر همه چیز صدور حکم نیست و باید بعد از دستگیری قاچاقچیان وزارت بهداشت، وزارت رفاه و دیگر دستگاههای ذی ربط به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه بانک ها قوانین مربوط به پولشویی را به درستی اجرا نمی کنند؛ اظهار کرد: سال آینده در زمینه مبارزه با پولشویی مافیای مواد مخدر تشدید می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه عملکرد پلیس لرستان در مبارزه با مواد مخدر نسبت به دیگر استانها عملکرد مثبتی است گفت: در زمینه مبارزه با مواد مخدر پاکسازی منطقه کهریز از فروشندگان اقدام خوبی بوده است که توسط پلیس استان صورت گرفته است.

مویدی بیان کرد: ادعای ریشه کن کردن مصرف مواد مخدر را نداریم اما باید تمام تلاش خود را برای کاهش مصرف انجام دهیم.


ارسال نظرات