مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه گرمسار:

تجمل گرایی نماد بارز مال دوستی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه گرمسار با بیان اینکه اشرافی گری و تجمل گرایی انسان را از معنویات دور می کند، گفت: تجمل گرایی نماد بارز مال دوستی است و انسان را به مال اندوزی حریص می کند.
کد خبر: ۸۶۵۰۶۸۲
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در گرمسار، حجت الاسلام والمسلمین حسین اسدالله پور در نشست اخلاقی که با حضور جمعی از بسیجیان و پاسداران برگزار شد، با بیان اینکه زندگی ائمه اطهار بهترین الگو و سرمشق است، اظهار داشت: باید سبک زندگی فاطمی و علوی را در زندگی خود جاری و ساری کنیم.

وی با بیان اینکه اگر کسی که حضرت علی (ع)و حضرت محمد(ص) را بشناسد فاطمه را هم خواهد شناخت؛افزود: شناخت ابعاد زندگی حضرت زهرا و وجود نورانی ایشان به تنهایی ممکن نیست این شناخت با مقایسه ایشان در جوار حضرت علی و پیامبر اکرم(ص) امکان پذیر می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه گرمسار با اشاره به سخن امام صادق(ع) بیان کرد: 9 اسم نزد خداوند برای حضرت فاطمه انتخاب شده که یکی از آنها زهرا است و هریک از این اسم ها فلسفه ای برای نام گذاری دارد.

وی با اشاره به روایاتی که در باب عبادت آن حضرت نقل شده بود،گفت:هنگامی که حضرت زهرا(س) به عبادت مشغول می‌شد نور آن حضرت هر روز سه مرتبه به سمت آسمان می‌درخشید و از شدت عبادت و بندگی روی زانو های آن حضرت سرخ بود به گونه ای که زانو های ایشان به واسطه زمین خوردن سرخ و کبود شده است.

اسدالله پور خداترسی را از زیبا ترین صفات آن حضرت دانست و گفت: این صفت را باید در خود تقویت کرده و خداوند را از هرچیزی که در ذهن و زبان ما محدود می‌شود بزرگتر بدانیم چراکه ایشان همه‌ عظمت و بزرگی خود را در مقابل خدا هیچ می‌بیند و به هنگام عبادت استخوان هایحضرت فاطمه(س) به لرزه در می‌آمد.

وی با تأکید براینکه ماباید زهرا را الگوی خود قرار دهیم و همچون ایشان با قلب به عبادت بپردازیم،در ادامه بیان کرد: این بانوی بزرگوار همواره ساده و به دور از هرگونه تجمل گرایی ها زندگی‌ می‌کردند و امروز ما نیز باید الگوی زندگی خود را درست انتخاب کرده و مقابل اشرافی گری و تجمل گرایی ها بایستیم و این معضل را از خانه و کاشانه خود بیرون برهانیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه گرمسار تصریح کرد:تجمل گرایی در زندگی فردی تأثیر گذار است و موجب می‌شود اشخاص دیگر به داشته های خود قانع نبوده و نسبت به مال اندوزی حریص می‌شوند عده ای در این شب‌ها محتاج به لقمه ای نان هستند و عده ای برای تجمل گرایی میلیون ها هزینه می‌کنند تا منزل و خانه خود را از خانه‌ دیگری زیبا تر کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد:تاریخ باید گفته شود تا از آن درس بگیریم ولیکن باید محتاطانه برخورد کرد و از تفرقه دوری کنیم.

اسدالله پور در ادامه افزود:دشمن دنبال سوءاستفاده است و چه بسا هزینه های هنگفتی را برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی می‌پردازند و ما نیز موظفیم در این میدان بمانیم و در مقابل این هجمه دشمن بایستیم .

مسئول نمایندگی ولی فقیه با تأکید براینکه زندگی اشرافی گری انسان را نابود می‌کند؛اظهار داشت: حکومتی که پایه های آن بر اساس اشرافی گری شکل بگیرد فاصله طبقاتی فقیر و غنی زیاد خواهد شد و نابودی این حکومت حتمی می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار