امسال و همزمان با اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب، در بخش ورودی یادمان عمیات فتح المبین، یادمانی نیز برای شهدای مدافع حرم استان خوزستان برپا کرده‌اند و مزارهای یادبودی برای چند شهید مدافع حرم ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۶۵۰۶۸۶
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  عملیات فتح المبین در دوم فروردین ماه سال 61 با رمز یا زهرا(س) در منطقه عمومی فتح المبین در غرب دزفول، شوش و منطقه غربی رودخانه کرخه شروع شد و در سه مرحله، به مدت 10 روز به طول انجامید و از نتایج مهم این عملیات پیروزمندانه، خارج شدن شهرهای دزفول، اندیمشک و شوش و مراکز مهمی همچون پایگاه هوایی دزفول از تیررس توپخانه دشمن و دستیابی به چاه‌های نفت ابوقریب در ارتفاعات تینه بود و در نهایت این که دوهزار کیلومتر مربع از خاک ایران اسلامی از تصرف  دشمن متجاوز خارج شد.

یادمان عملیات فتح المبین در سال 78 به عنوان یکی از محورهای عملیاتی فتح المبین ساخته شد و در حال حاضر به عنوان موزه طبیعی دفاع مقدس تحت حفاظت قرارگاه حفظ ابنیه و آثار سرزمینی دفاع مقدس استان خوزستان است. در سال 81، پیکر 8 شهید گمنام در این یادمان به خاک سپرده شد و هر ساله هزاران زائر کاروان های راهیان نور، حرم این شهدای گمنام را زیارت می‌کنند.

در سال‌های اخیر، بسیاری از نیروهای داوطلب سپاه و بسیجی استان خوزستان، همانند نیروهای داوطلب سایر استان‌های کشور، جهت دفاع از حریم آل الله و مردم مظلوم شیعه، به صورت داوطلبانه به سوریه و عراق اعزام شدند که در عملیات‌های مستشاری به دست نیروهای تکفیری و تروریستی به شهادت رسیدند و به خیلی عظیم شهدای مدافع حرم پیوستند.

امسال و همزمان با اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب، در بخش ورودی یادمان عمیات فتح المبین، یادمانی نیز برای شهدای مدافع حرم استان خوزستان برپا کرده‌اند و مزارهای یادبودی برای چند شهید مدافع حرم این استان مثل شهید«ناصر مسلمی سواری»، شهید«روزبه هلیسایی»، شهید«حمید تقوی فر»، شهید«حسن حزباوی»، شهید«سید جاسم نوری»، شهید«حاج جبار دریاوی» و شهید«هادی کجباف» ایجاد کرده اند.

در قسمت بالای این یادمان، پرچمی نصب شده که روی آن، این عبارت نقش بسته است:«از:سربازان امام خامنه ای/به: آمریکا، اسرائیل، عربستان، ترکیه، داعش و تکفیری‌ها/ موضوع: آخرین هشدار/ بستن این سربندها، برایتان گران تمام می‌شود. خود دانید.»


ارسال نظرات