مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت: اعزام تیم دندانپزشکی به منطقه گیلان غرب در سال ۹۴ نشان از هماهنگی میان بخشی بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهاد‌ها در استان با یکدیگر بود.
کد خبر: ۸۶۵۰۷۳۹
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر مسعود قلعه سفیدی، درباره عملکرد بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه در سال ۹۴ گفت: کلیه فعالیت‌هایی که مربوط به برنامه ریزی کشوری بوده شامل برپایی بیمارستان صحرایی، اعزام تیم‌های تک تخصصی و عمومی به شکل کامل انجام شده است، حتی در اعزام تیم‌های پزشکی بیش از ۲۵۰ تیم به مناطق محروم اعزام کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: البته بیشتر برنامه‌ها مناسبتی بوده است که در تمامی مناسبت‌ها از جمله هفته سلامت، روز معلم، هفته دفاع مقدس، اردوهای جهادی، هفته بسیج، دهه فجر و روز قشر، همچنین روز قدس، برپایی ایستگاه‌های سلامت، مراسم شبهای قدر و شب‌های محرم در مساجد و برپایی ایستگاه‌های سلامت در نماز جمعه به شکل کامل انجام شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: برخی موارد پیش آمده مانند محکوم کردن جنایات آل سعود علیه بحرین یا سوریه را به شکل کلی در سطح استان کرمانشاه با برگزاری برنامه‌های مختلف دنبال کردیم.

وی با اشاره به اینکه درحوزه تعالی جمعیت برنامه مشترک با بسیج جامعه زنان برپا کردیم، گفت: در این برنامه اساتید دانشگاه علوم پزشکی که عضو بسیج جامعه پزشکی هستند به عنوان سخنران مطالبی را ارائه دادند.

قلعه سفیدی، درباره اقدام شاخص بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه در سال ۹۴ بیان کرد: امسال سه بیمارستان صحرایی در استان برپا شد؛ در قالب بیمارستان صحرایی و اردوهای جهادی اعزام دندانپزشکان را به منطقه گیلان غرب را داشتیم که بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این استان هزینه‌های اسکان و ایاب و ذهاب را تقبل کردند که این موضوع نشان از هماهنگی میان بخشی و سایر نهاد‌ها در استان کرمانشاه با یکدیگر بود.

وی در ادامه افزود: برپایی بیمارستان صحرایی در نقطه صفر مرزی مهران در ایام اربعین اقدام دیگر ما بود که ۷ روز طول کشید و اقدامات خوبی در این بیمارستان انجام شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه درباره ادامه فعالیت‌ها در سال آینده تصریح کرد: در سال ۹۵ کارهای روتین انجام می‌شود اما همانگونه که دکتر رئیس‌زاده بیان کردند باید موضوع پیشگیری و بهداشت نسبت به درمان برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار باشد پس به دنبال این هستیم تا رویکرد جدیدی را در بسیج جامعه پزشکی داشته باشیم.

در سال آینده به دنبال همکاری بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی هستیم
قلعه سفیدی، خاطرنشان کرد: در سال آینده سعی می‌کنیم برنامه‌های ما در قالب تیم‌های بهداشتی و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه همراه باشد تا از به وجود آمدن بیماری پیشگیری کنیم و نیاز به درمان نداشته باشیم.
ارسال نظرات