نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه برند و نام حسینیه ایران باید برای یزد در هر شرایطی حفظ شود، گفت: نظارت بر محتوا و ساخت فیلمهای تلویزیونی و سینمایی افزایش یابد.
کد خبر: ۸۶۵۰۷۵۰
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰

به گزارشخبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری عصر امروز در دیدار با جمعی از مسئولان وزارت کشور که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان یزد برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که یک موضوع در وجود انسانها تبدیل به اعتقاد شود، تاثیرگذاری بسیار بیشتری پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این که یک فردی را با اجبار و زور به کاری مشغول کنیم، نه تنها تاثیر ندارد بلکه آن فرد در تنهایی خلاف آن کار را انجام می‌دهد ولی حتی اگر یک کودک با اعتقاد روزه بگیرد، در تنهایی هم که باشد، حاضر به آب خوردن و شکستن روزه‌اش نیست چرا که به این کار اعتقاد و ایمان پیدا کرده است.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف دینی به ویژه عفاف و حجاب باید در کشور به صورت گسترده انجام شود، گفت: دشمن در این زمینه مشکلات زیادی ایجاد می‌کند و تلاش خود را در راستای تخریب عقاید دینی جوانان ما به کار بسته است.

ناصری با بیان این مطلب که ما باید ببینیم چگونه می‌توانیم به جوانانمان در مقابل این اقدامات دشمنان مصونیت دهیم، تصریح کرد: برنامه‌ریزی فرهنگی ما در جامعه باید به گونه‌ای باشد که هم قدرت فکر و هم قدرت تعقل جوانانمان را بالا ببریم و لازمه این موضوع، تقویت ایمان آنها است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در این زمینه باید به آن به صورت ویژه توجه شود، محتوا و نوع ساخت فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی است که در کشور تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران بیش از آنکه از فیلمهای خارجی الگوبرداری کنند، فیلمهای داخلی را الگوی خود قرار می‌دهند، گفت: نسبت به این موضوع باید خیلی مراقب باشیم که چه مطالبی بیان می‌شود و چه نوع ارتباطاتی در فیلمها نشان داده می‌شود.

ناصری موضوع هایی از جمله دعواهای خانوادگی، قهر و بی‌احترامی به یکدیگر را از جمله موضوعات نامناسبی دانست که به صورت بسیار زیاد در فیلمهای ایرانی دیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عرصه دیگر در زمینه فرهنگ را دانشگاه دانست و ادامه داد: دانشگاه یکی از محیط هایی است که بیشتر جوانان ما با آن روبرو هستند و باید به صورت ویژه به آن توجه داشته باشیم.

امام جمعه یزد گفت: اگر فضا یک فضای مذهبی باشد، افراد هم تحت تاثیر این فضای مذهبی قرار می‌گیرند و با دین بیشتر انس می‌گیرند اما اگر فضا غیرمذهبی باشد، زمینه دور شدن جوانان ما از دین فراهم می‌شود.

ناصری با انتقاد از فعالیت برخی قهوه خانه‌هایی که در سطح شهر بدون مجوز و در بعضی موارد به صورت مختلط فعالیت می‌کنند، گفت: متاسفانه در چنین فضاهایی دیده می‌شود که دختر و پسر با یکدیگر به مصرف قلیان و حتی موارد بدتر از آن می‌پردازند اما متاسفانه حرکت جدی در زمینه جمع‌آوری این مراکز انجام نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به ایام عید نوروز اشاره کرد و گفت: شهر یزد شهر دارالعباده و حسینیه ایران است و مردمی متدین دارند، این تدین و روحیه خاص را نباید اجازه دهیم که ضربه بخورد.

تسنیم/

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که به یزد سفر می‌کنند اذعان دارند که استان یزد را به دلیل تقوای مردم و امنیتی که برای خانواده‌هایشان وجود دارد، انتخاب کرده‌اند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: در هر حالت و در هر زمانی به ویژه ایام عید نوروز، باید برند دارالعباده و حسینیه ایران حفظ شود و نگذاریم که به آن ضربه وارد شود.

ناصری با اشاره به اینکه نظارت بر آرایشگاه‌های زنانه و مردانه یکی از لازمه‌های حفظ برند مذهبی یزد است، تصریح کرد: متاسفانه هیچ نظارت و بازرسی از آرایشگاه‌ها صورت نمی‌گیرد چرا که آرایشگاه‌ها هر روز یک مد و حالت جدید بر روی سر جوانان پیاده می‌کنند که بسیاری از این مدها، نامناسب و زننده است.

ارسال نظرات