صادق خلیلیان در گفتگو با«بسیج» با اشاره به خبر افزایش 10 درصدی نرخ خودرو:
صادق خلیلیان با بیان اینکه دو خودروساز یک تراست صنایع خودروسازی را تشکیل داده‎اند افزود: صنایع خودروسازی در کشور تحت حاکمیت دو خودرو ساز قرار گرفته که همچون مونو پل و تراستی مدیریت بازار را در اختیار داشته‎اند و بازار قیمت بر اساس اعمال نظر این دو کنترل می‎شود.
کد خبر: ۸۶۵۰۷۹۳
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱

صادق خلیلیان اقتصاددان و وزیر سابق جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به انتشار خبرهایی مبنی بر افزایش 10 درصد قیمت خودرو گفت:در مباحث قیمت گذاری خودرو، باید کیفیت مطلوب مبنای نرخگذاری باشد اما طی سال‎های طولانی حقوق مصرف کنندگان رعایت نگردیده و اجحاف شده است.

وی با بیان اینکه دو خودروساز سایپا و ایران‌خودرو انحصار بازار را در دست دارند گفت: صنایع خودروسازی در کشور تحت حاکمیت دو خودرو ساز قرار گرفته که همچون مونو پل و تراستی مدیریت بازار را در اختیار داشته‎اند و بازار قیمت بر اساس اعمال نظر این دو کنترل می‎شود.

خلیلیان خاطر نشان کرد: واقعیت نرخ ارز،سه برابری را نشان می‎دهد و باید فضای رقابت در صنعت خودروسازی را به گونه‎ای فراهم ساخت تا خودروهای خارجی با کیفیت بالا وارد بازار ایران شوند و اینگونه قیمتگذاری خودرو متعادل گردد و منفعت مصرف کنندگان در نظر گرفته شود.

ارسال نظرات