فرمانده سپاه شهرستان خاش ازاعزام 40 دانشجوی بسيجي شهرستان خاش به اردوي راهيان نور خبر داد
کد خبر: ۸۶۵۰۸۶۴
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج ، فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش در حاشيه مراسمی که به مناسبت اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی جنوب کشور برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ما هدف از برگزاری این اردوها را آشنائی هرچه بيشتر دانشجويان با واژه شهادت، ایثار و دفاع مقدس عنوان کرد.

سرهنگ پاسدار محمد مهرجان افزود: تعداد 40 نفر از دانشجويان بسيجي برادر شهرستان خاش در قالب كاروان راهيان نور  توسط يك دستگاه دستگاه اتوبوس به مناطق جنگي 8سال دفاع مقدس  اعزام شدند.

وي تصريح كرد: دانشجويان در طول این سفر علاوه بر شرکت در اردوی عملی از یادمان های شهدا در هویزه، سوسنگرد، شلمچه و اروند رود بازدید و با آرمان های شهدا و امام شهدا تجدید میثاق خواهند کرد.

سرهنگ مهرجان گفت: در سالجاری تا کنون 4 نوبت از دانش آموزان دختر و پسر توسط 18 دستگاه اتوبوس و همچنين 80 نفر از دانشجويان توسط دو دستگاه اتوبوس به مناطق جنگی اعزام که این اردوها نسبت به سال گذشته۱۰۰% افزایش

داشته است.

وي با تاکید بر حضور با بصیرت دانشجويان در اردوهای راهیان نور خاطرنشان کرد: باید دانشجويان خاطرات خود را از این برنامه‌ها به سایر هم دانشجويان خود منتقل کرده و از این طریق به گسترش فرهنگ جهاد و شهادت کمک کنند.

وي بيان كرد: در اردوهای راهیان نور دانشجويان را با شهدا انس می دهیم تا از راه آنها دور نشویم زیرا شهدا جان گران بهای خود را برای حفظ نظام دادند.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش خاطر نشان كرد: در جهت غنای معنوی این اردو سعی شده از حضور روحانی کاروان، کارشناس فرهنگی و همچنین یادگاران دفاع مقدس بعنوان راوی استفاده شود.

وي با بيان اينكه اعزام دانشجويان به مناطق جنگي فرصت مناسبي است و از اين فرصتها حداكثر استفاده و بهره برداري شود، گفت: برنامه ريزي مناسب در اردوي زيارتي راهيان نور باعث تأثيرگذاري بيشتر بر زائزان مناطق جنگي دفاع مقدس خواهد شد و خاطره اي به ياد ماندني برجاي خواهدگذاشت.

سرهنگ مهرجان ضمن اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري كه فرموده اند: امروز زنده نگه داشتن ياد و  خاطره شهدا كمتر از شهادت نيست تصريح كرد:‌ اعزام كاروان راهيان نور با حضور قشر دانشجو، فرصت بسيار ارزشمندي است تا آنها  را با رشادتهاي رزمندگان در جريان هشت سال جنگ تحميلي آشنا كرد.

ارسال نظرات