خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

مهم‌ترین درد جامعه ما، نگاه‌های عادتی به مسائل دینی است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: مهم‌ترین درد جامعه ما، نگاه‌های عادتی به مسائل دینی است و این موضوع باعث شده وقتی از دین صحبت می‌شود، تحولی در ما ایجاد نشود.
کد خبر: ۸۶۵۰۸۸۶
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از کارکنان شهرداری قزوین که به مناسبت سالروز شهادت شهید باکری و روز شهردار برگزار شد، با تبریک این روز اظهار کرد: امیدواریم آن‌گونه که خدای متعال می‌خواهد، توفیق خدمت و سرو سامان دادن به کارها را پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های علمای دین باید این باشد که نگاه مهندسی دین را به همه اقشار جامعه، به‌ویژه مدیران و مسئولان انتقال دهند و نباید در راستای تحقق این هدف و آرمان الهی و دینی کوتاهی شود.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که باید در نگاه و نگرشی که در حال حاضر به دین داریم، انقلابی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: امروز مهمترین درد جامعه ما نگاه عادتی به مسائل دینی است و این موضوع باعث شده وقتی از دین، تقوا و اسلام صحبت می‌شود، تحولی در ما ایجاد نشود.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: اگر به مسائل دینی، عادتی نگاه کنیم، خسارت‌های زیادی به جامعه و مردم تحمیل می‌شود و باید تلاش کنیم مانع ترویج این نگاه در جامعه باشیم.

 وی اضافه کرد: پیامبر (ص) تلاش کردند به ما بگویند که حضرت فاطمه (س) الگوی جامعه ما هستند و شهید باکری از جمله کسانی بود که به خوبی از حضرت صدیقه طاهره و امام علی الگو گرفت و با وجود این‌که در آن دوران رسانه‌ها با این گستردگی وجود نداشتند، کارهای او اثرگذار شد.

آیت‌الله عابدینی افزود: اگر پرونده کسانی که می‌گویند نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران را نگاه کنیم پی خواهیم برد که معمولاً این‌ها کسانی هستند که به کشور خیانت کرده‌اند، اما شهیدی چون باکری جانش را فدای کشوری می‌کند که زمینه‌های رشد اسلام در آن کشور وجود دارد.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که باید به یکدیگر کمک کنیم تا تقوای الهی بیش از پیش ترویج پیدا کند، بیان کرد: خداوند در قرآن 180 بار انسان‌ها را سفارش به تقوا کرده و عموماً تقوا را در جمع سفارش کرده است و این مهم نشان می‌دهد که تقوا انفرادی نیست، بلکه این امر مهم الهی جمعی به‌دست می‌آید.

وی در این خصوص ادامه داد: اگر می‌خواهیم تقوای الهی در جامعه ترویج پیدا کند باید از یکدیگر انتقاد کنیم و کارهای خوب را مورد تشویق قرار دهیم و اگر این روحیه در جامعه ما تقویت شود، تقوا عملی می‌شود و شهری شایسته رسول اکرم (ص) و حضرت زهرا (س) با محوریت حفظ کرامت انسانی شکل خواهد گرفت.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که خدای متعال نقشه یک شهر اسلامی و علوی را به ما داده است، تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه شهردار و اعضای شورای شهر باید ساخت شهر بر مبنای دستورات دینی باشد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اگر باور داریم که آینده جهان، آینده اسلام است و نباید کارهایی که انجام می‌دهیم به حقوق شهروندی و کرامت انسان‌ها ضربه‌ای وارد کند.

 وی در پایان از خدمات گسترده مجموعه شهرداری و شورای شهر تشکر کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار