در پردیس سینما بهمن سنندج

نخستین جشنواره سفره های نوروزی برپا شد

نخستین جشنواره سفره های نوروزی در پردیس سینما بهمن سنندج برپا شد.
کد خبر: ۸۶۵۰۹۱۱
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، این جشنواره با همکاری دفتر امور بانوان استانداری کردستان٬ اداره کل فنی و حرفه ای ٬ اداره کل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری کردستان٬ شرکت اتیه سازان فردا و حوزه هنری در محل پردیس سینما بهمن سنندج به مدت یک هفته آماده نمایش این فرهنگ به علاقه مندان به نوروز و فرهنگ نوروزی می باشد.

لیلا آژیر مدیر کل امور بانوان استانداری کردستان در حاشیه ی افتتاح این مراسم اظهار کرد: ایجاد انسجام در راستای فعالیت‌های انجام‌شده و همچنین بسترسازی برای ایجاد تحول در عرصه‌های مختلف و بهره‌گیری ازظرفیت و توانایی کردستانی‌هااز اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی گفت: در این جشنوارهتعداد ۱۱ نفر از بانوان هنرمند مطرح سنندجی به نمایش اثار خود در زمینه سفره های نوروزی مي پردازند.

وی ادامه داد: کردستانی‌ها ظرفیت و استعداد بسیاری در عرصه‌های مختلف دارند که اگر بسترهای مناسب برای شکوفایی این قابلیت‌ها وجود داشته باشد، شاهد پیشرفت و توسعه جامعه نیز خواهیم بود.

مشاور امور بانوان استاندار کردستان خاطر نشان کرد: از مهم‌ترین اهداف طرح می‌توان بهحفظ و احیای فرهنگ اسلامی و ایجاد شور و نشاط معنوی و اجتماعی، پاسداشت و احیای سنت‌های دیرینه و آداب و رسوم محلی و دینیو آشنا نمودن جوانان و نوجوانان با نمادهای و سمبل‌های دینی و سنتی و کشف استعدادهای هنری آنان اشاره کرد.

گفتنی است جشنواره هفت سین و هدایای نوروزی از 24 لغایت 28 بهمن ماه سالجاری در پردیس سینما بهمن سنندج برپا گردیده است و بازدید از آن بر عموم آزاد است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار