مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل خبرداد
همزمان با سراسر کشور، طرح نوروزی «آرامش بهاری» از 28 اسفندماه 94 لغایت 15 فروردین ماه 95 در 21 امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۵۰۹۲۹
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام اکبر قیامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در حاشیه جلسه ستاد اجرایی طرح نوروزی آرامش بهاری در گفت‌وگویی ، اظهار کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل همگام و همزمان با تمام ادارات کل اوقاف سراسر کشور، طرحی به عنوان «طرح آرامش بهاری» را به منظور ایجاد آرامش و آسایش زائران و مسافران نوروزی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار خواهد کرد.

وی هدف از اجرای طرح را استفاده بهینه مسافران و زائران از فضاهای معنوی و عرفانی امامزاد‌ه‌ها در طول ایام نوروز برشمرد و افزود: برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی اعم از برگزاری مراسم لحظه تحویل سال نو، برنامه سخنرانی و قرائت ادعیه و مناجات، اسکان موقت زائران، برپایی ایستگاه صلواتی، خیمه معرفت، دفتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی، نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، غرفه حجاب و عفاف و برگزاری روزانه مسابقه‌های فرهنگی در امامزاده‌ها انجام می‌پذیرد.

قیامی افزود: در اجرای طرح، تقویت بنیه دینی و اعتقادی و سوق جوانان به عرصه‌های دینی و معنوی و قرآنی، فضاسازی معنوی و نهادینه کردن ارزش‌های انقلاب به عنوان اهداف محوری محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری که امامزاده‌ها باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، شناساندن امامزادگان عظیم‌الشان(ع) و معرفی بقاع متبرکه و اماکن مقدس به زائران نوروزی و همچنین فراهم کردن امکانات لازم در جهت جذب جوانان و نوجوانان از دیگر اهداف این طرح معنوی است.

حجت‌الاسلام قیامی در پایان گفت: غبارروبی و آماده‌سازی اماکن متبرکه در آستانه تحویل سال در حال انجام است و برای اقامه نمازهای جماعت یومیه در طول اجرای طرح، روحانی پیش‌بینی شده است.

ارسال نظرات