آلاچیق عشایر شاهسون استان اردبیل در نمایشگاه بین المللیITB آلمان به نمایش گذاشته شد.
کد خبر: ۸۶۵۰۹۴۸
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، معاون گردشگری استان اردبیل گفت: صنایع دستی، لباس محلی، شیوه معیشت‌، فرهنگ و سازه و تزئینات داخلی آلاچیق عشایر شاهسون استان اردبیل به منظور معرفی به گردشگران و بازدیدکنندگان خارجی در نمایشگاه بین المللیITB آلمان به نمایش گذاشته شد.

قادر تقی‌زاده حضور در این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم عشایر شاهسون استان اردبیل برای جذب گردشگران داخلی و خارجی به این استان عنوان کرد و افزود: سبک زندگی، پوشش محلی، موسیقی و آداب و رسوم خاص عشایر این استان باعث شده بازدید از زندگی عشایر شاهسون به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری استان تبدیل شود.

وی اضافه کرد: همچنین در این نمایشگاه به منظور معرفی شایسته ظرفیت‌های گردشگری استان، اقلام تبلیغاتی از جمله پوستر، نقشه استان، کتابچه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان همراه با لوح فشرده و بروشور عشایری به زبان انگلیسی در بین بازدیدکنندگان توزیع شد.

تقی‌زاده حضور استان در این نمایشگاه را با هدف معرفی ظرفیت ها و پتانسیل‌های گردشگری استان اردبیل در سطح جهانی و جذب گردشگران و تورهای خارجی به استان لازم و حائز اهمیت دانست و افزود: براین اساس فرصت معرفی و نمایش آلاچیق عشایری شاهسون اردبیل در نمایشگاه مذکور با همکاری معاونت گردشگری این اداره کل و همت بخش خصوصی شرکت خدمات مسافرتی مارال گشت مهیا شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز در بازدید از نمایشگاه ITB آلمان، معرفی آلاچیق عشایری شاهسون استان اردبیل در نمایشگاه مذکور را به عنوان یکی از فرصت‌های مناسب برای توسعه و رونق گردشگری عشایری کشور توصیف کرد و گفت: فراهم کردن بستر لازم برای توسعه اکو کمپ‌های عشایری، ایجاد زمینه‌های اکو موزه‌های عشایری، استفاده از ظرفیت موجود در زمینه معرفی و تولید صنایع‌دستی در راستای ایجاد اشتغال مولد و توسعه گردشگری و معرفی جوانب مختلف جاذبه‌های جامعه عشایری در نمایشگاه‌های گردشگری بین‌المللی در دستور کار قرار دارد.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد کیش مدیریت پاویون کشور ایران در این دوره از نمایشگاه را در فضایی به مساحت حدود 1200 متر مربع برعهده دارد، یادآور شد: نمایشگاه ITB آلمان که از 19 اسفند ماه سال جاری آغاز شده بود، امروز - 24 اسفند ماه - به کار خود پایان خواهد داد.

ارسال نظرات