کد خبر: ۸۶۵۰۹۷۰
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

به گزارش سرویس فرهنگیان خبرگذاری بسیج:


شناسایی و حمایت از 90 دانش آموز و تامین هزینه درمان آنها، شناسایی 220 دانش آموز بی بضاعت و حمایت از آنها، پرداخت 60 کمک هزینه درمان و تحصیل، پیگری 42 مورد جراحی فوق تخصصی برای دانش آموزان و حمایت از آنها تا انجام کامل درمان، تحت پوششش قرار دادن جراحی های ترمیمی و حمایت از چند دانش آموز با بیماری نادر تنها بخشی از فداکاری های این بانوی کردستانی است.

دومین جشنواره جلوه‌های معلمی روز دوشنبه هفتم دی ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش در تالار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد و از معلمانی که آفریننده جلوه‌های خاص ایثار و فداکاری بودند، تقدیر ‌به عمل آمد.

دو بانوی معلم کردستانی نیز در این جشنواره  مورد تقدیر قرار گرفتند، ثریا مطهر نیا یکی از این بانوان است، معلمی که با شناسایی و حمایت از 90 دانش آموز و تامین هزینه درمان آنها، شناسایی 220 دانش آموز بی بضاعت و حمایت از آنها، پرداخت 60 کمک هزینه درمان و تحصیل، پیگری 42 مورد جراحی فوق تخصصی برای دانش آموزان و حمایت از آنها تا انجام کامل درمان، تحت پوششش قرار دادن جراحی های ترمیمی و حمایت از چند دانش آموز با بیماری نادر تنها بخشی از فداکاری های این بانوی کردستانی است.

گفتگوی خبرنگار بسیج فرهنگیان را با این معلم ایثارگر از نظر می گذرانید:
لطفا خودتان را معرفی کنید:
ثریا مطهر نیا هستم و  دو کودک 8 و 12 ساله دارم، در رشته های آموزش ابتدایی ، مدیریت حرکتی، برنامه ریزی درسیتحصیل کردم واز کهن ترین دیار کردستان ، بیجار گروس هستم.

خانم مطهر نیا با وجود 22 سال خدمت در مناطق محروم چطور هنوز کار را در این مناطق ادامه می دهید؟
من زاده ی بیجار هستم و از ته دل می دانم که روستاهای این مناطق چقدر محروم هستند و به کمک نیاز دارند لذا از همان ابتدا خودم محل خدمتم را انتخاب می‌کردم یعنی اول روستاها را شناسایی می‌کردم و بعد درخواست تدریس در آنجا را می‌دادم و اکنون وجدانم راحت است و از تدریس در این مناطق احساس خوبی دارم.

کار با دانش آموزان مناطق محروم سخت نیست؟
این بچه‌ها فرقی با دیگران ندارند، البته وقتی امکانات رفاهی وجود داشته باشد استعدادها بیشتر شکوفا می‌شود و مشکل مناطق محروم این است که این استعدادها در اثر نبود امکانات بارور نمی‌شود.

از التیام های درد سارا برایمان بگویید؟
زنگ تفریح اولین روز کاریم بود، در حال مشاهده تفریح بچه‌ها در داخل حیاط بودم که دخترکی تنها توجهم را جلب کرد، دقیق‌تر که شدم یکی از بچه‌ها را با صورتی سوخته مشاهده کردم که با چشمانی غم‌بار در کنج حیاط کز کرده و نظاره‌گر بازی همکلاسی‌هایش بود.
پس از آنکه از ماجرای سارا که هم‌سن و سال دخترم است، باخبر شدم تصمیم گرفتم او را برای درمان به نزد متخصصان ببرم و در این راه با خود عهد کردم در این مسیر تا آخر کار با سارا بمانم.
خانواده سارا وضعیت مالی مناسبی را برای پرداخت هزینه‌های درمان نداشتند از این رو تصمیم گرفتم گام به گام در مسیر درمان سارا او را همراهی کنم.

حالا پس از این همه جراحی حال سارا بهتر شده است ؟
بله، الان دو ابرو دارد، چشم چپش هم که سال‌ها باز مانده بود حالا باز و بسته می‌شود. هفت انگشت دستش را هم که قطع کرده بودند الان به کمک یک دستگاه رشد کرده. آن اوایل سارا انگشت‌هایش را قایم می‌کرد، اما حالا دیگر این‌طور نیست. سارای من می‌خواهد پزشک شود و سر از پا نمی‌شناسم وقتی امید را در چهره‌اش می‌بینم.

آیا غیر از شغل معلمی به کارهای دیگری هم می پردازید؟
در حال حاضر 12 جلد تالیف کرده ام کتاب‌هایی چون قوانین یادگیری، هوش هیجانی، نهاد خانواده و .. . ترجمه دو اثر هم آماده چاپ دارم و چندین مقاله هم در ژورنال های معتبر آمریکا و استرالیا به چاپ رسیده، فعال ورزشی و دارنده مقام در رشته های کاراته، سبک شوتوکان، تنیس روی میز، والیبال هستم و تنها خانم فعال اقتصادی در رشته ی جوراب بافی کامپیوتری با دستگاه های سیلندر در ایران نیز هستم.

کار خیرازدید هرکسی  متفاوت است نگاه شما از کار خیر چیست ؟
کار خیر نگاه کمک بلاعوض نیست بلکه به نیابت از 12 دانش آموز معصوم که نیازمند کمک های درمانی هستند می خواهم که با برنشاندن نیکی ، تلخی ها و ناخوشایندی های فرزندانمان را از بین ببرم.

.
سخن آخر شما ؟
از مسئولان خیلی انتظار دارم! می‌خواهم مسئولان رده‌های اول کشور به شهر ما و دبستان شهید گنجیان بیایند و از نزدیک مشکلات شهر و بچه‌ها را ببینند. اینجا محرومیت موج می زند این کودکان با استعداد و محروم را دریابند!

ارسال نظرات