معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: دومین مرکز تحکیم بنیان خانواده یزد راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۵۱۰۱۶
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰

به گزارشخبرگزاری بسیج از یزد: سیدعلی‌اصغر رفاهی در مجمع شورای قشر بسیج استان یزد اظهار داشت: در کارگروه اجتماعی سپاه استان یزد سه بحث تحکیم بنیان خانواده، آسیبهای ناشی از ماهواره و بحث امر به معروف و نهی از منکر مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امسال در استان یزد چند موضوع را در کارگروه اجتماعی مورد بررسی قرار دادیم که یکی از این موارد بحث تحکیم بنیان خانواده بود.

رفاهی گفت: در زمینه حاشیه نشینی هم طرحی را بررسی کردیم که بتوانیم آسیب های آن را تا حدودی کم کنیم، همچنین بحث اعتیاد و مواد مخدر و همچنین مهاجرت و اتباع بیگانه هم در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد افزود: در سه سال گذشته، کارگروه اجتماعی استان حتی یک جلسه نداشته که برگزار نشود و به صورت منظم تمام جلسات را اجرایی کرد.

وی تصریح کرد: سال آینده به اجرای طرح هایی اختصاص پیدا کند که تا کنون بر روی آن بحث و بررسی صورت گرفته است.

رفاهی خاطرنشان کرد: طرح تشکیل مرکز بنیان خانواده در استان یزد از سال 91 اجرا شد و برای اولین بار دعاوی مرتبط با خانواده به این مرکز ارجاع داده شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه مجموع دعاوی خانواده رتبه دوم خواسته‌های حوزه قضائی استان یزد را به وجود می‌آورد، گفت: اگر بتوانیم سه مرکز تحکیم بنیان خانواده دیگر در شهرستان یزد ایجاد کنیم، نیمی از اختلافات خانوادگی یزد برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث آسیب اجتماعی طلاق ریشه‌های متعددی دارد و اگر بخواهیم خوب این قضیه را رفع کنیم، اصل کار این است که بحث پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی را انجام دهیم.

رفاهی ادامه داد: در استان یزد مصوب کردیم که اصل پیشگیری از طلاق، بحث آموزش‌های پیش از ازدواج هست که انتخابهایی که هست به درستی شکل گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد این کار را مداخله در طلاق دانست و گفت: به این وسیله نرخ رشد طلاق را کاهش می‌دهیم اما کار بعدی در زمینه طلاق‌هایی است که صورت گرفته و برای این افراد آموزش‌هایی انجام می‌دهیم که زندگی بعد آنها با طلاق منجر نشود.

وی خاطرنشان کرد: دادگستری در استان یزد طرح قاضی مدرسه را دو سال است که اجرایی می‌کند و در طول سال با اعزام به مدارس، سوالات دانش‌آموزان را پاسخ می‌دهند.

رفاهی بیان کرد: با همراهی بهزیستی مرکز دیگری در زمینه تحکیم بنیان خانواده در سال آینده انجام می‌شود و همچنین اقداماتی با بخش خصوصی صورت گرفته که این موضوع هم پیگیری می‌شود.

ارسال نظرات