خبرهای داغ:
معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان خبر داد؛
معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان با بیان اینکه 10 مورد کشته در حوادث چهارشنبه سوری در سال گذشته در کشور داشتیم، گفت: 36 درصد مصدومیت در چهارشنبه سوری از ناحیه دست بوده است.
کد خبر: ۸۶۵۱۰۴۳
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، سید مهدی صداقت ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد:آموزش اطلاع‎رسانی و بازرسی دو اقدام اساسی است که در طرح بسیج سلامت نورزی در استان گلستان صورت می‎گیرد.

وی به آمارهای چهارشنبه سوری سال گذشته در کشور اشاره کرد، گفت: 10مورد در کشور در چهارشنبه سوری سال گذشته فوتی داشتیم که از مربوط به دانشگاه‎های آذربایجان غربی، البرز، شهید بهشتی بود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان در خصوص معلولیت‎ها مربوط حوادث چهارشنبه سوری گفت:بیشترین عضو آسیب دیده در حوادث چهارشنبه سوری دست با 36 درصد، چشم با 22 درصد و صورت با هشت درصد بوده است.

صداقت به بازرسی طرح نورزی در سطح استان گلستان اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز بازرسی‎ها از حساس‎تر می‎شود و همکاران ما در این حوزه در قالب تیم‎های مختلف 117 نفر در ایام عادی و 42 نفر در روزهای تعطیل بازرسی ها را در سطح استان گلستان انجام می‎دهند.

وی ابراز داشت: در مدت 20 روز نخست اسفند ماه از مجموعه 24 هزار و 156 مورد محل های تهیه و توزیع در سطح استان گلستان 13 هزار و 313 محل مورد بازرسی قرار گرفته است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان گفت: در طی این بازرسی‎ها 178 مورد معرفی به دادگاه داشتیم و 10 مورد از این مراکز نیز بر اساس حکم دادگاه تعطیل شدند.

صداقت با بیان اینکه در این بازرسی‎ها نمونه برداری ها از مواد غذایی، آب و استخرها به صورت میکروبی و شیمیایی انجام می‎شود، گفت: در سطح استان گلستان در تا کنون 318 مورد نمونه برداری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه نمونه برداری میکروبی از آب اشامیدنی و استخر 521 مورد در سطح استان گلستان بوده است، افزود: 7 هزار و 990 مورد نیز آزمایش کلر سنجی داشته‎ایم.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان یادآور شد: بسیج سلامت نوروزی به دنبال این است که آلودگی‎های در مواد غذایی صورت نگیرد و از مصدومیت‎های غذایی جلوگیری کند

صداقت به کل تخت‎های بیمارستانی در گلستان اشاره کرد و گفت: در بیمارستان دولتی 2 هزار و 380 تخت فعال داریم که از این تعداد 221 تخت آن تخت ویژه از جمله ای سی یو ، ام ای سی یو ، سی سی یود و پی ای سی یو است.

وی افزود: تعداد تخت‎های بخش خصوصی در استان گلستان 600 تخت است که در این تعداد 80 تخت ویژه وجود دارد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان با بیان اینکه 20 داروخانه‎های در ایام نورزی در استان گلستان به صورت شبانه‎روزی فعال هستند، گفت: امسال 45 دستگاه آمبولانس به ظرفیت فوریت‎های پزشکی و بخش‎های بیمارستانی استان گلستان افزوده شده که از این تعداد 21 مورد آمبولانس اسپرینتری است که به زودی وارد استان می‎شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها