در صورتي كه لابي سعودي‌ها در تصميم‌گيري AFC تاثير گذار باشد، نماينده‌هاي ايران بايد قاطعانه برابر واهي بودن ادعاي عربستاني‌ها مبني بر عدم وجود امنيت در ايران ايستاده و به بازي در كشور سوم گردن ننهند. چراكه اين مسئله به معناي ختم غائله نيست و باج دادن به سعودي‌هايي است كه مغرضانه و به دروغ امنيت ثابت شده ايران را زير سؤال برده‌اند.
کد خبر: ۸۶۵۱۱۴۶
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، تصميم AFC در خصوص بهانه‌جويي سعودي‌ها براي عدم بازي در ايران، امروز مشخص مي‌شود. اگر چه در امن بودن ايران براي ميزباني مسابقات ورزشي جاي هيچ شك و ترديدي وجود نداشت و اين مسئله حتي از سوي مسئولان امنيت بين المللي نيز تأييد شد، اما كوتاه آمدن و مماشات كفاشيان در مقابله با ادعاي واهي و پوچ عربستاني‌ها، باعث وقيح‌تر شدن آنها شد. به طوري كه يك روز قبل از اعلام نظر نهايي كنفدراسيون فوتبال آسيا در خصوص ميزباني‌ ايران در ديدارهاي تيم‌هاي عربستاني، سعودي‌ها مدعي شدند بايد ميزباني بسكتبال نيز از ايران گرفته شود. حمله‌هاي پي در پي عربستان از حوزه ورزش به ايران، نشان از ضعف اين كشور در ميدان نبرد دارد؛ ضعفي كه باعث مي‌شود آنها همواره به دنبال كسب نتيجه بيرون از جريان بازي و مسابقه باشند. اين البته اتفاق تازه‌اي نيست. عربستاتي‌ها همواره قبل از مسابقات خود با ايران دست به حاشيه سازي‌هاي تكراري مي‌زنند، اما اين بار ‌آنها از خط قرمزها عبور كرده و امنيت ايران را زير سؤال برده‌اند. مسئله‌اي كه دروغي بيش نيست اما با توجه به رفتار منفعلانه مسئولان فوتبال ايران حال كار به جايي رسيده كه سعودي‌ها قصد يورش به ساير رشته‌هاي ورزشي را هم دارند و اين تصميم خود را بار هدف قرار دادن بسكتبال و ميزباني اين رشته ورزشي عملي كرده‌اند. 
مشحون البته برخلاف كفاشيان موضع‌گيري قاطعي مقابل مهملات سعودي‌ها داشته و با قطعي خواندن ميزباني‌هاي بسكتبال، ‌اجازه نداده آنها پا را از گليم خود درازتر كنند. اما يك دست صدا ندارد و مسئولان فوتبال ايران نيز بايد چون رئيس فدراسيون بسكتبال دست به دست هم داده و قاطعانه برابر عربستاني‌ها بايستند تا آنها جرئت نكنند بار ديگر با چنين مسائلي به امنيت ثابت شده ايران خدشه وارد كنند. 

هجوم وقيحانه عربستان به بسكتبال، ‌بعد از زير سؤال بردن ميزباني فوتبال در واقع به دليل عدم قاطعيت مسئولان ورزشي كشور برابر ياوه‌گويي آنها بود. خصوصاً كه بعد از حضور برخي مسئولان امنيت بين المللي در ايران و تماشاي بازي‌هاي حساس ليگ فوتبال اين امنيت براي چندمين بار تأييد شد. در واقع عربستاني‌ها از آن جهت كه خود بهتر از هر كسي مي‌دانند ادعاي آنها مستند نيست و مسئولان فوتبالي ايران نيز برابر اين ادعاي واهي برخوردي قاطع از خود نشان نداده و حتي هراز چندگاهي نيز اعلام كرده‌اند حاضر به بازي در كشور سوم هستند به خود اين اجازه را داده‌اند كه وقاحت را از حد گذرانده و بار ديگر پا را از گليم خود درازتر كنند. اما هجوم سعودي‌ها به ميزباني ايران بار ديگر ثابت مي‌كند كه عربستاني‌ها نيازمند واكنشي جدي هستند تا يك بار براي هميشه سرجاي خود نشسته و فكر منزوي كردن ورزش ايران را از سر بيرون كنند. اما اين برخورد قاطع نه فقط تا قبل از اعلام رأي AFC، كه بعد از آن نيز بايد ادامه داشته باشد. در اصل اين انتظار وجود دارد كه همانطور كه سعودي‌ها تهديد كرده‌اند در صورت عدم مخالفت كنفدراسيون فوتبال آسيا با برگزاري بازي‌هاي ايران و عربستان در كشور سوم، ‌از ليگ قهرمانان كنار مي‌كشند، ايران نيز بايد همين موضع را در پيش بگيرد، يعني در صورتي كه لابي سعودي‌ها در تصميم‌گيري AFC تاثير گذار باشد، نماينده‌هاي ايران بايد قاطعانه برابر واهي بودن ادعاي عربستاني‌ها مبني بر عدم وجود امنيت در ايران ايستاده و به بازي در كشور سوم گردن ننهند. چراكه اين مسئله به معناي ختم غائله نيست و باج دادن به سعودي‌هايي است كه مغرضانه و به دروغ امنيت ثابت شده ايران را زير سؤال برده‌اند. حال آنكه امنيت ايران بارها و بارها در مسابقات بين المللي ثابت شده است. حال آنكه در عربستان شرايط دقيقا برعكس آن چيزي است كه در ايران وجود دارد. هرچند كه شايد اگر همان زمان كه عربستاني‌ها با نمايندگان ايران برخورد غير حرفه‌اي داشتند با برخورد قاطع و جدي ايران در اين زمينه مواجه مي‌شدند، ‌امروز به خود اجازه اين ياوه گويي‌ها را نمي‌دادند و اينگونه وقيحانه امنيت ايران را زير سؤال نمي‌بردند و تهديد نمي‌كردند، در صورتي كه كنفدراسيون فوتبال آسيا هم به امنيت ايران رأي دهد، ‌حاضر به بازي ايران نيستند. اما اين ياوه گويي عربستاني‌ها تو دهني محكمي مي‌خواهد كه آنها را براي هميشه سرجايشان بنشاند.
ارسال نظرات