رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان پارس آباد خبر داد

پرونده 2 شرکت متخلف در پارس آباد روی میز دستگاه قضا

پرونده دو شرکت خدماتی در بخش پشتیبانی نیروی انسانی برای بررسی به تخلفات به دستگاه قضایی پارس آباد ارجاع شد.
کد خبر: ۸۶۵۱۲۳۹
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱

نادعلی یگانزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از پارس آباد، گفت: تخلف این دو شرکت به نام های (خ) و (م) که پرونده آنها به دستگاه قضا ارسال شده را عدم پایبندی به تعهدات قانون کار اعلام کرد و گفت: یکی از این شرکتها تنها در یک قرارداد اضافه کاری که بایستی نزدیک یک میلیاردو 200 میلیون تومان به کارگران خود پرداخت کند، که این کار انجام نشده است.

وی با بیان اینکه این دو شرکت در بخش پشتیبانی نیروی انسانی برای شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان فعالیت دارند، افزود: این شرکت ها در حالی برای تامین نیروی انسانی و کارگران با کشت و صنعت مغان قرارداد همکاری امضا کردند که از فرصت استفاده کرده و تنها اقدام به پرداخت حقوق کارگران می کنند و خبری از سایر مزایا از جمله سنوات، اضافه کاری، مرخصی مانده آنها نیست.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان پارس آباد تصریح کرد: تخلفات این دو شرکت بر اساس عدم رعایت قوانین کار و به استناد تخطی از ماده 59 قانون کار توسط کارفرما بوده است.

یگانزاده در ادامه همچنین تعداد شرکتهای فعال طرف قرارداد شهرستان با این اداره را 38 واحد دانست و اظهار کرد که از این تعداد 20 شرکت آن طرف قرارداد با شرکتهای کشت و صنعت و دامپروری مغان و پارس می باشند.

وی، عدم همکاری بخش دولتی با شرکتها و تعاونی ها را کمبود اعتبارات منابع مالی و سرمایه در گردش و دادن وام با تسهیلات بالا را از مشکلات بنگاههای اقتصادی شهرستان برشمرد و گفت: با این همه از ابتدای سال تاکنون برای 458 فرصت شغلی در سطح شهرستان پارس آباد ایجاد شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی پارس آباد در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 630 میلیون تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی به متقاضیان در شهرستان پارس آباد تخصیص یافته است که این میزان اعتبار از طریق بانکهای عامل ملی و صادرات در حال واگذاری به متقاضیان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار