شهردار بندرعباس گفت: شهرداری بندرعباس با آماده‌سازی 10 بوستان جهت اسکان گردشگران نوروزی، آماده میزبانی از میهمانان نوروزی است.
کد خبر: ۸۶۵۱۲۷۷
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فارس عباس امینی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به اسکان میهمانان نوروزی اظهار داشت: شهرداری بندرعباس طبق روال سال‌های گذشته، اقدام به آماده‌سازی بوستان‌های اصلی خود جهت اسکان گردشگران نموده است.

وی افزود: بوستان‌های ولایت، دولت، غدیر، ورزش، خلیج‌فارس، جهانگردی، گلها، معلولین، کپشکن، دباغیان، کمپ اسکان انتهای بلوار خلیج‌فارس، شب و جهانگردی آماده‌ پذیرایی از گردشگران نوروزی است.

شهردار بندرعباس در خصوص اقدامات انجام شده جهت آماده‌سازی مکان‌های فوق، بیان کرد: تعمیر سیستم‌های روشنایی، بازسازی و افزایش تعداد سرویس‌های بهداشتی، اختصاص غرفه‌های فروش مایحتاج روزانه و صنایع دستی، ایجاد نمازخانه‌های موقت و آماده‌سازی مساجد، بوستان‌ها، اختصاص اکیپ‌های نظارتی سازمان در کلیه بوستان‌های اسکان، سازماندهی دستفروش‌ها و... بخشی از اقدامات شهرداری بندرعباس ویژه ایام نوروز است.

امینی‌زاده تصریح کرد: امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آماده، نوروز سال 95 نیز مانند سنوات گذشته میزبانی خوبی برای هم‌وطنان عزیزمان انجام شود.

وی در ادامه افزود: از آن‌جا که بسیاری از مسافران از طریق بندرعباس به جزایر خلیج فارس سفر می‌کنند، بنابراین باید در شهر بندرعباس نیز جاذبه‌های گردشگری مناسب برای جذب مسافران ایجاد شود.

شهردار بندرعباس عنوان کرد: احداث کمپ‌های مناسب مسافر و گردشگر برای اقامت، یکی از اقدامات شهرداری بندرعباس بوده که فاز اول آن در سال گذشته تکمیل و در حال آماده‌سازی فاز دوم آن هستیم.

این مقام مسئول گفت:‌ در زمینه مدیریت مسافران نوروزی و هدایت آنها به محلی مشخص و مناسب برای استقرار در ایام نوروز، اقدامات قابل توجهی درگذشته صورت نگرفته بود و با توجه به افزایش سالانه مسافران نوروزی، ‌این نیاز روز به روز تشدید می‌شد.

وی ادامه داد: با نقش‌پذیری هر چه بیشتر مناطق آزاد و جزایر هرمزگان در اقتصاد کشور، سالانه شمار بیشتری از مسافران برای سفر به جزایر خلیج‌فارس به این استان سفر می‌کنند و با توجه به جایگاه بندرعباس در مسیر جاده‌ای و راه‌آهن و هوایی، تمرکز مسافران در بندرعباس است و بایستی توجه بیشتری در زمینه اسکان مسافران شود.

امینی‌زاده با بیان این که باید شرایط محیطی بندرعباس برای میزبانی از مسافران نوروزی را فراهم کنیم،‌ خاطرنشان کرد: تقویت اقتصاد بندرعباس با تقویت زمینه‌های گردشگری در آن میسر است.

شهردار بندرعباس اضافه کرد: کاربری‌ نقاط احداث و ایجاد کمپ‌های نوروزی باید به گونه‌ای باشد که در طول سال نیز امکان استفاده از آن از سوی شهروندان فراهم آید.

وی خواستار همکاری دیگر دستگاه‌ها در این زمینه با شهرداری شد و افزود: شهرداری به تنهایی قادر به مدیریت همه‌جانبه مسائل و مشکلات شهری و همین طور اجرای طرح‌های بزرگ و کلان نیست و همکاری دیگر دستگاه‌ها با شهرداری در این زمینه می‌تواند سرعت اجرای پروژه‌ها را افزایش دهد.

امینی‌زاده در ادامه اظهار کرد: ساحل بندرعباس یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های این شهر برای توسعه و پیشرفت است اما اقدام مطلوبی تاکنون برای بهره‌مندی از این ظرفیت انجام نگرفته و بدنبال سرمایه‌گذار توانمند برای سرمایه‌گذاری در ساحل هستیم.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه یکی از زمینه‌های سرمایه‌گذاری ایجاد کمپ‌های اقامت ساحلی است، بیان کرد: اقدامات وسیعی برای آماده‌سازی کمپ‌های نوروزی برای میزبانی مناسب از مسافران نوروزی در حال انجام است و مجموعه برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی نیز در این زمینه تدارک دیده شده تا هم مردم شهر و هم مسافران نوروزی از آن‌ها استفاده کنند.

وی در پایان از نصب 11 المان شاخص در محدوده بلوار ساحلی شهر بندرعباس طی روزهای آینده خبر داد و گفت: از این تعداد المان، 5 مورد در محدوده منطقه سه، یک مورد در محدوده منطقه دو و پنج مورد نیز در محدوده منطقه یک نصب خواهد شد.

ارسال نظرات