مراسم گرامیداشت مرحوم آیت الله عباس واعظ طبسی در مسجد جامع سبزوار برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۱۳۶۹
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم با اشاره به شخصیت آیت الله واعظ طبسی گفت: این عالم جلیل القدر الگوی بارز خدمتگزاری در راه اسلام، انقلاب و اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام مهدی ابراهیمی با بیان اینکه آیت الله واعظ طبسی خدمت به بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) را بزرگترین خدمت می دانست افزود: ایشان رکن مهمی در شکل گیری انقلاب اسلامی در استان خراسان بودند و همراهی ایشان با رهبر معظم انقلاب و شهید هاشمی نژاد در مشهد سبب شد تفکر انقلابی امام راحل در خطه خراسان گسترش یابد.

وی اظهار کرد: واگذاری پست های مهمی همچون تولیت آستان قدس رضوی، مدیریت حوزه علمیه و نمایندگی ولی فقیه در استان خراسان به آیت الله طبسی نشان از اعتماد امام راحل و رهبر معظم انقلاب به ایشان داشت.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه آیت الله واعظ طبسی نقطه اتکا و موجب حل بسیاری از مشکلات استان و کشور و ایجاد وحدت رویه بین مسئولان بود گفت: مهمترین خصوصیت اخلاقی آیت الله طبسی ادب و تواضع ایشان بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این مراسم گفت: آیت الله واعظ طبسی نقش مهمی در شکل گیری انقلاب اسلامی در خراسان داشت.

محمد رضا محسنی ثانی با بیان اینکه ایشان رابطه صمیمی و بسیار خوبی با رهبر معظم انقلاب داشت افزود: رهبر معظم انقلاب لقب یار صدیق انقلاب و برادری دلسوز به ایشان دادند که نشان از عمق روابط این بزرگواران است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آیت الله طبسی در طول سالهای مبارزه مدت بسیار در زندان بوده و شکنجه شدند اما با این وجود خدمت به انقلاب و اسلام را یک تکلیف می دانستند.

وی گفت: سبک مدیریتی آیت الله واعظ طبسی امروز به عنوان یک فرهنگ مطرح شده است.

محسنی ثانی با بیان اینکه آیت الله واعظ طبسی تبلور کامل مدیریت به سبک اسلامی بود افزود: ایشان به درستی در مسیر و چهارچوب انقلاب قدم بر می داشت و به وظایفی که امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر دوش ایشان گذاشته بودند به خوبی عمل کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها