خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: رهبری شایسته و تحصیل قدرت مادی و معنوی از شاخصه های ضروری یک جامعه است.
کد خبر: ۸۶۵۱۳۹۰
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج)استان قزوین در مراسم جشنواره شجره طیبه صالحین سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین که در شهر اقبالیه برگزار شد، به ارکان مهم یک جامعه سالم اشاره کرد و گفت: اقدامات همه باید به سمتی باشد که این ارکان در جامعه پیاده شود و در این زمینه نظرات مختلفی وجود دارد که قرآن کریم جوامع را به دو دسته شایستگان و مفسدانتقسیم میکند.

وی خاطر نشان کرد: می توان گفت جامعه ای صالح است که سه شاخصه اصلی را در خود داشته باشد، شاخصه اول ایمان است، ایمان حقیقی که انسان را به فضایل الهی دعوت میکند و باعث ترویج معنویت در جامعه می شود.

حجت الاسلام معبودی به آثار ایمان در جامعه پرداخت و عنوان کرد: وقتی ایمان در یک جامعه حاک شود ثمرات آن امنیت شخصی، امنیت جانی، امنیت ناموسی و امنیت آبرویی در جامعه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین یادآور شد: وقتی ایمان در پیکره جامعه جریان پیدا کرد همه عناصر جامعه مسئولیت پیدا میکنند وقتی ایمان باشد به راحتی سرمایه وجودی خود را از دست نمیدهیم و انسان در مقابل جامعه هم احساس مسئولیت میکند و بی تفاوت نیست.

این مسئول تأکید کرد: وقتی جامعه ای صالح باشد یک شاخصه اش ایمان است.

وی تصریح کرد: وقتی چنین جامعه ای بوجود آید، افراد جامعه باید قدر دان  این نعمت باشند یعنی هرکس به اندازه تلاشش برای شکوفایی کشور تلاش کند و در واقع جامعه اسلامی تلاش میکند افرادی تربیت کند که صالح باشند.

حجت الاسلام معبودی رهبری شایسته و تحصیل قدرت مادی و معنوی را نیز از دیگر شاخصه های ضروری یک جامعه دانست و ابراز کرد: جامعه صالح باید جامعه قوی باشد و از نظر علمی اخلاقی فرهنگی دفاعی و ... در صدر باشد که اگر این شاخصه ها را در خود داشته باشد به امر دست خواهد یافت.

گفتنی است در پایان مراسم از سرمربی های حلقه صالحین و برترین های سال 94 تقدیر و تشکر به عمل آمد.

4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها