تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان برای ارتقا خدمت‌رسانی در آستان قدس رضوی استفاده می‌شود گفت: منشور ۷ گانه مقام معظم رهبری اولویت آستان قدس رضوی است.
کد خبر: ۸۶۵۱۴۲۷
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی طی سخنانی در جمع مدیران عامل موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار داشت: در نگاه بلندی که حضرت آیت الله واعظ طبسی در ایجاد، فعالی سازی، تقویت و روز آمد کردن موسسات فرهنگی داشته‌اند، افق‌های ارزشمند و در عین حال دست یافتنی، اجرایی و عملیاتی مشهود است که اطمینان داریم صدقه‌ای جاریه برای ایشان خواهد بود.

رئیسی همچنین به مفاد حکم مقام معظم رهبری برای انتصاب تولیت آستان قدس رضوی اشاره و تصریح کرد: همه باید نسبت به این منشور هفت گانه احساس مسئولیت داشته باشند و اقدامات ویژه ای متناسب با موارد مطرح شده تعریف و اجرا کنند.

تولیت آستان قدس رضوی تحقق این امر را نیازمند بازنگری امور در سطوح مختلف دانست و افزود: در این زمینه باید از نخبگان شهر مشهد و ظرفیت ویژه حضور نخبگان و فرهیختگان در میان خادمان آستان قدس رضوی به طور جدی بهره ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از احکام و اهداف(غایات) به عنوان دو وجه شریعت یاد و عنوان کرد: در آموزه‌های دینی ما در کنار احکام، مسائلی هم چون تزکیه و تعلیم و تربیت به عنوان اهداف نهایی دین مطرح شده است که ما به عنوان کارگزاران و خدمتگزاران این آستان نورانی باید در راستای تحقق آن ها تلاش مضاعف داشته باشیم.

رئیسی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مقوله تمدن سازی و الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت، یاد آور شد: این مقوله نیز، موضوع بسیار مهمی است که ما باید در برنامه ریزی و اجرای امور فرهنگی به آن اهتمام داشته باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی هم چنین از «تربیت نفوس مستعد» به عنوان یکی از جلوه های سیره طیبه امام رضا(ع) یاد و عنوان کرد: تربیت به عنوان احیای تمایلات عالی نفسانی در انسان، شناخته می‌شود و موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی به عنوان مجموعه‌های منتسب به حضرت رضا(ع) باید به این امر توجه جدی داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها