اعضای بدن بیمار مرگ مغزی شده به 5 نفر بیمار نیازمند طی عمل جراحی پیوند زده شد و سبب حیات دوباره در این بیماران شد.
کد خبر: ۸۶۵۱۴۲۹
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسین شریفی، مدیر شبکه بهداشت و درمان مشگین‌شهر در جمع خبرنگاران در مشگین شهر اظهار داشت: مرحوم میرزا زاده از اهالی روستای کنچوبه از روستاهای حومه مشگین‌شهر، اخیرا در حادثه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود که پس از تایید پزشکان و رضایت خانوده متوفی،پیکر بیمار مرگ مغزی برای عمل پیوند به تهران منتقل شد.

وی تصریح کرد: اعضای بدن بیمار مرگ مغزی شده به 5 نفر بیمار نیازمند طی عمل جراحی پیوند زده شد و سبب حیات دوباره در این بیماران شد.
مدیر سبکه بهداشت و درمان مشگین شهر افزود: تاکنون اعضای 9 بیمار مرگ مغزی شده در شهرستان مشگین‌شهر به افراد نیازمند پیوند اعضا اهدا شده که از این تعداد، 3 مورد پیوند اعضا مربوط به امسال است.

شریفی بیان کرد: شهرستان مشگین شهر از نظر اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در سطح استان دارای رتبه نخست است که این امر بیانگر فرهنگسازی مناسب در زمینه بیماران مرگ مغزی است به طوریکه خانواده‌ها با درک موضوع و با رضایت کامل اقدام به اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی شده می‌نمایند.

وی گفت: عموم افراد می‌توانند نسبت به دریافت کارت اهدای عضو به بیمارستان ولیعصر(عج) مشگین شهر مراجعه کنند و در فرهنگسازی این موضوع و شرکت در کار خداپسندانه سهیم باشند که کارت اهدای عضو در تمام شهرهای کشور به متقضیان صادر می‌شود.

ارسال نظرات