رئیس آموزش و پرورش گرمسار خبر داد؛
رئیس آموزش و پرورش گرمسار گفت: نوروز امسال 23 مدرسه در گرمسار و ایوانکی برای اسکان مهیا شده‌اند.
کد خبر: ۸۶۵۱۵۷۲
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
محمدرضا قائمی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در گرمسار،ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت فرارسیدن سال 95 اظهار داشت: 21 مدرسه با200 کلاس در شهرستان گرمسار و 2 مدرسه با 18 کلاس در ایوانکی از امروز برای اسکان مسافران نوروزی مهیا شد.

وی با بیان اینکه اسکان نوروزی از 26 اسفند ماه تا 12 فروردین پیش‌بینی شده است،افزود: همه‌ی کلاس هایی که برای اسکان انتخاب شده‌اند با فرش،پتو،یخچال و تلوزیون تجهیز شده‌اند و برای آسایش و استفاده مسافران در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش گرمسار با اشاره به فرصت باقی‌مانده دانش‌آموزان کنکوری در سال 95 ،خاطرنشان کرد:در ایام تعطیلات نوروزی دو دبیرستان نمونه شهیدثانی و دبیرستان نمونه محدثه در گرمسار به‌عنوان پایگاه قرائت خانه نوروزی انتخاب شده.

وی هدف از این اقدام را منسجم و یک‌پارچه نمودن برنامه مطالعه و مشاوره ویژه دانش آموزان سال سوم و چهارم متوسطه دوره دوم عنوان کرد و گفت: ایام تعطیلات عید نوروز فرصتی طلایی برای دانش‌آموزان کنکوری است و طرح قرائت خانه نوروزی به استفاده صحیح و بهینه از این زمان طلایی کمک خواهد کرد.

قائمی با تأکید براینکه مدارس شهید ثانی و محدثه به تفکیک جنسیت بعنوان دو پایگاه قرائت خانه نوروزی انتخاب شدند،افزود:طرح قرائت خانه نوروزی از روز سه‌شنبه 3 فروردین تا 11 فروردین اجرا خواهد شد و مدارس از ساعت 7:30 صبح تا 8:30شب برای دانش آموزان دایر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد:در طول این طرح دانش‌آموزان می‌توانند علاوه بر استفاده از فضای آرام سالن مطالعه در صورت نیاز از مشاوره و دبیران حاضر در پایگاه استفاده نمایند و مدیران پایگاه ملزم به برنامه ریزی جهت حضور مشاوران،دبیران و سایر عوامل اجرایی در پایگاه قرائت خانه نوروزی هستند.

رئیس آموزش و پرورش گرمسار در ادامه اظهار داشت:بسته های اوقات فراغت در آموزشگاه های ابتدایی و متوسطه دوره اول به دوصورت متمرکز و غیر متمرکز توزیع شده است.

وی افزود: 25 درصد از آموزشگاه های شهرستان دارای بسته های نوروزی غیر متمرکز بر اساس شیوه نامه ارسالی به مدارس انجام شده است.

قائمی تصریح کرد:این شیوه نامه ارسالی توسط مدیر مراکز در شورای معلمان مطرح و معلمان بر اساس سرفصل های ارائه شده در شیوه نامه و برگزاری جلسات با اولیا ،دانش‌آموزان را ترغیب به تدوین پیک به صورت خلاقانه می‌نمایند.

وی خاطر نشان کرد: 35 مدرسه به تعداد 3194دانش آموز به‌صورت متمرکز استانی که هر شهرستان مسئولیت تدوین پیک نوروزی یکی از پایه ها را برعهده دارد انجام می‌شود و شهرستان گرمسار محتوای آموزشی پایه سوم ابتدایی را تهیه و تدوین نموده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها