معاون صنايع‌دستي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: صنايع دستي استان سمنان در 138 غرفه در ايام نوروز در معرض ديد مسافران و گردشگران نوروزي قرار مي گيرند.
کد خبر: ۸۶۵۱۵۸۲
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، به نقل از روابط ‌عمومي اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگری استان سمنان، جعفر صفاخواه اظهار داشت: بر اين اساس 9 بازارچه فروش صنايع دستي شامل 118 غرفه در شهرستان‌هاي سمنان، گرمسار، شاهرود، ميامي، مهديشهر، سرخه و دامغان برگزار مي‌شود.

وي مكان بازارچه صنايع دستي سمنان را بلوار 17 شهريور در جوار پارك 17 شهريور اعلام كرد و گفت: اين بازارچه در حال حاضر بازگشايي شده و شامل 25 غرفه است.

صفاخواه افزود: 50 غرفه در ميدان الغدير شاهرود، چهار غرفه در روستاي قلعه نو خرقان مقابل آرامگاه خرقاني و هشت غرفه در ورودي شهر ميامي برپا شده است.

وي تعداد غرفه‌هاي صنايع دستي گرمسار را شش غرفه اعلام كرد و گفت: بازارچه صنايع دستي گرمسار در كرند در جوار جايگاه سوخت از بيست و هشتم اسفند ماه آغاز به كار مي‌كند.

وي افزود: پنج غرفه صنايع دستي در ورودي مهديشهر جنب پارك الغدير و چهار غرفه نيز در شهميرزاد، خيابان امام، جنب بانك ملي برپا شده است.

صفاخواه تعداد غرفه هاي عرضه صنايع دستي شهرستان دامغان را 30 غرفه اعلام كرد و گفت: اين بازارچه در مجموعه چشمه علي دامغان و ميدان ورزش دامغان در محل ساختمان اداره ارشاد اين شهرستان برپا شد.

وي افزود: شش غرفه نيز در زائرسراي امام رضا(ع) سرخه آماده بازديد مسافران نوروزي شده است.

معاون صنايع‌دستي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: بازارچه هاي صنايع دستي استان سمنان تا پانزدهم فروردين ماه به روي مسافران و گردشگران گشوده هستند.

در حال حاضر در استان سمنان بیش از چهار هزار و 500 هنرمند به تولید صنایع دستی در بیش از 50 رشته اشتغال دارند.رشته‌های سفال و سرامیک، بافته‌های داری شامل گلیم، جاجیم، گلیچ و گبه، دست‌بافته‌های سنتی شامل کرباس بافی، دستمال‌بافی، حوله بافی و چادرشب بافی و صنایع دستی چوبی از جمله منبت، معرق، مشبک و ... و تراش سنگ از عمده‌ترین تولیدات صنایع دستی در استان سمنان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها