فرمانده بسیج عشایری اردبیل:

جشن میلاد کوثر در اصلاندوز برگزار می شود

فرمانده سپاه ناحیه عشایری اصلاندوز از برگزاری جشن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) در یازدهم فرودین سال 95 خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۱۶۴۹
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، محرم بنیادی  در جلسه ستاد جشن کوثر که با حضور مسئولان ادارات و نهادها در سالن جلسات بخشدار اصلاندوز برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن عید نوروز و سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: اجرای برنامه جشن میلاد کوثر باهدف گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه اسلامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه الگو محوری حضرت زهرا (س) یکی از هدف‌های اجرای برنامه است خاطرنشان کرد: ابعاد شخصیتی،سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه (س) از موضوعاتی است در این جشن بر آن تأکید می‌شود.

فرمانده بسیج عشایری استان اردبیل از اجرای برنامه جشن میلاد کوثر همزمان با سالگرد تولدحضرت امام راحل(ره) در یازدهم فروردین سال 95 خبر داد و گفت:این جشن ساعت 10 صبح در پارک شهرداری اصلاندوز واقع در روبروی سالن 9 دی بسیج برگزار می شود.

بنیادی با اشاره به ضرورت برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س)در راستای تدابیر مقام معظم رهبری افزود:تجلیل از مادران نمونه،هدیه به همنامان حضرت فاطمه زهرا(س)،فضاسازی فرهنگی،نصب بنر توسط ادارات و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در خصوص اجرای برنامه های هفته زن و جشن میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) بشمار می روند.

وی با اشاره بهترویج ازدواج آسان در بین جوانانگفت:جوانانی که فصد ازدواج دارند می توانند مراسم عقدخوانی یا جشن ازدواج خود را در مراسم جشن میلاد کوثر برگزار کنند.

فرمانده ناحیه عشایری با تاکید بر ضرورت اجرای این برنامه ها در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان گفت: از مسئولان ادارات انتظار می رود در راستای هرچه با شکوهتر برگزار شدن مراسمات هفته زن،روز مادر و نیز جشن میلاد کوثر همکاری تنگاتنگی با ناحیه عشایری داشته باشند.

حجت الاسلام سردارپور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج عشایری با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) در همه زمینه‌ها یک الگوی کامل برای زنان به شمار می‌رود تصریح کرد: در این برنامه تلاش شده است که ابعاد شخصیتی آن حضرت در بعدها و زمینه‌های مختلفی چون مادری و همسری، خصوصیات فردی حضرت شامل عفت، شجاعت، احساس مسئولیت، عطوفت، ولایت‌پذیری و ولایتمداری، سیمای سیاسی و ... معرفی شود.

وی بابیان اینکه امروز دشمنان از طریق جنگ نرم تلاش دارند درون خانواده راه بیابند خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی لازم باید برای بهره‌برداری حداکثری از این فرصت برای بصیرت افزایی به مردم در زمینه‌های ابعاد جنگ نرم در حوزه زن و خانواده انجام شود.

آیت جهانبانی معاون بخشدار اصلاندوز در آغاز این جلسه با اشاره به اهمیت تبیین رفتار و شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) برای زنان جامعه گفت:مجموعه بسیج و سپاه به جهت پیشرو بودن در فعالیت های فرهنگی بخش در راستای محقق شدن تدابیر رهبر معظم انقلاب گامی موثر و مثمر ثمر برداشته است.

وی در ادامه ضمن تبريك ميلاد حضرت فاطمه(س) گفت:از تمامی ادارات و مسئولان ذيربط انتظار می رود در خصوص برگزاری هرچه باشکوهتر جشن میلاد کوثر اقدامات موثری در این رابطه انجام دهند.

جهانبانی هدف بسیج از برگزاری این برنامه را تبیین ابعاد شخصیت زهرا(س)، گسترش فرهنگ شناخت سیره فاطمی، تأکید به شناخت جایگاه زن و نقش آن در جامعه، بهره‌گیری از توان و ظرفیت بانوان، شناسایی بانوان نمونه در ابعاد مختلف بیان کرد.

ملیحه نوایی مسئول بسیج جامعه زنان ناحیه عشایری اصلاندوز در این جلسه با بیان اینکه اهمیت و نقش مادران در جامعه بسیار بالاست افزود:هدف از برگزاری برنامه ها در طول هفته زن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه،سبک زندگی فاطمی،ولایت پذیری و ولایتمداری،بصیرت افزایی در مورد جنگ نرم،معرفی الگوهای زن مسلمان و معرفی شهدای شاخص زن است.

وی ضمن تشریح برنامه های هفته زن و روز مادر با بیان اینکه جشن میلاد کوثر باید بنحو مطلوب و پرشکوه برگزار شود گفت:به مناسبت روز زن و مادر برپایی ایستگاه سلامت، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، اجرای جنگ شادی،برگزاری کارگاه‌های تخصصی با عناوین مختلف،کارگاه همسرداری با الگوگیری از سبک اسلامی، نشست حلقه‌های صالحین با ترویج فرهنگ حجاب فاطمی و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در برنامه خواهد بود.

مسئول بسیج جامعه زنان افزود: پایه و اساس در جامعه بانوان هستند و تأثیرگذاری مثبت از سوی زنان باعث ایجاد جامعه سالم خواهد شد و برنامه های بسیج جامعه زنان نیز به همین منظور انجام می شود.

نوایی با اشاره به برنامه ریزی منسجم بسیج خواهران برای اجرای مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) خاطرنشان کرد:برگزاری این مراسم بزرگ و باشکوه تلاش و همت بالای مسئولان ادارات و نهادها را می طلبد.

در پایان هر یک از اعضای جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را برای برگزاری هرچه باشکوهتر جشن میلاد کوثر ارائه دادند.

ارسال نظرات