معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: برای ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و فرهنگی سلامت در مناطق محروم و مرزی که بیمارستان صحرایی برپا می‌شود باید قرارگاه جهادی سلامت را تشکیل دهیم.
کد خبر: ۸۶۵۱۷۲۵
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر روح الله قائد امینی، درباره اقدامات فرهنگی بسیج جامعه پزشکی در سال ۹۵ گفت: از سال گذشته با تدبیر رئیس سازمان، آموزش را در برخی بیمارستاهای صحرایی وارد کرده‌ایم به این شکل که دستیاران تخصصی، پزشکان و پرستاران در کنار اساتید پزشکی با محیط بیمارستان صحرایی آشنا شوند و با موضوع پدافند غیرعامل بتوانند تروما و بحران را در حوزه سلامت مدیریت کنند.

وی در ادامه افزود: به منظور آموزش اثربخش برای دانشجویان پزشکی در برنامه پنج ساله ششم توسعه به دنبال این هستیم که دوره‌های خاص را برای آشنایی این دانشجویان با مدیریت بهداشت و درمان در قالب طب نظامی با حضور در بیمارستان صحرایی فراهم کنیم، همچنین این دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی مانند یادواره شهید رهنمون حضور پیدا کنند.

توسعه اقدامات بسیج جامعه پزشکی، توسعه آموزش عمومی را به دنبال دارد
معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به اینکه در راستای فعالیت‌های فرهنگی بسیج جامعه پزشکی برپایی ایستگاه سلامت برای عموم مردم ادامه می‌یابد، تصریح کرد: برپایی ایستگاه سلامت به شکل مستمر در مرکز استان‌ها و شهرستان‌ها به مناسب‌های مختلف ادامه می‌یابد که توسعه و ارتقاء فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی در جهت افزایش شاخص‌های بهداشتی، درمانی خود به خود زمینه توسعه آموزش را فراهم خواهد کرد، به این دلیل که بدون آموزش نمی‌توان به تجربه کافی رسید.

برای ارتقاء شاخص‌های سلامت برپایی قرارگاه جهادی سلامت ضروری است
وی تاکید کرد: برای ارتقاء شاخص‌های سلامت در مناطقی که بیمارستان صحرایی برپا می‌شود باید قرارگاه جهادی سلامت تشکیل شود که یکی از ارکان قرارگاه جهادی سلامت، بسیج جامعه پزشکی است.

هم افزایی در نظام سلامت افزایش سلامت و سواد عمومی را به دنبال دارد
قائد امینی، با اشاره به اینکه اولویت فرماندهی اصلی قرارگاه جهادی سلامت در استان‌ها دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند، تصریح کرد: اگر قرار باشد که ما سلامت عمومی و سواد مردم را افزایش دهیم باید یک هم افزایی در حوزه فعالیت نظام سلامت ایجاد شود.

راه اندازی بسیج بهداشت و پیشگیری به منظور ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و آموزشی است
وی ادامه داد: همانگونه که پایگاه‌های بهداشتی در شهرهای بزرگ و روستا‌ها ارتقاء یافته است، در مناطق محروم و مرزی نیز می‌توان از ظرفیت بهداشت یاران و پرستاران بسیجی برای ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و آموزشی استفاده کرد و راه اندازی بسیج بهداشت و پیشگیری برای ارتقاء این شاخص‌ها است.

قائدامینی، خاطرنشان کرد: در راستای راه اندازی بسیج بهداشت و با تعاملی که با مراکز بهداشت شهرستان‌ها در راستای هم افزایی در حوزه سلامت و کمک به عوامل موثر در ارتقاء سلامت تلاش خواهیم کرد که بخشی از این اقدامات ما باعث ارتقاء سطح سواد جامعه نیز خواهد شد.
ارسال نظرات