آیت الله مدرسی اعلام کرد: توصیه می کنم مومنین و منتظران همگی، در این مراسم استغاثه به نیت تعجیل در فرج حضرت مهدی(عج) با حاجت های و همت های بلند حضور داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۵۱۷۹۶
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: امام جمعه بخش مرکزی یزد ضمن اشاره به برگزاری نماز استغاثه در آخرین جمعه سال اظهار داشت: نماز استغاثه به حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، نماز مستحبی مشروعیست که مرحوم حاج شیخ عباس قمی هم در مفاتیح الجنان شان به نقل از سید علی خان در کلم الطیب، بیان می کنند.

آیت الله سید محمد کاظم مدرسی گفت: کیفیت قرائت دو رکعت نماز استغاثه به امام زمان علیه السلام این چنین است: بعد از حمد هر سوره ای که خواستید می توانید بخوانید . بعد از حمد در رکعت اول سوره فتح و در رکعت دوم سوره نصر خوانده بشود، البته بعد از این دو رکعت نماز یک دعایی هم دارد :سلام الله الکامل التام الشامل العام که خب توسل به حضرت ولی عصر (عج) هست و کار بسیار پسندیده ای می باشد.
وی ادامه داد: استغاثه اصولا به معنای طلب کمک، اظهار بیچارگی
و درماندگی و طلب مدد از امام عصر علیه السلام، یا طلب از خدای متعال به واسطه امام زمان علیه السلام است. در مفاتیح هم نماز استغاثه به حضرت زهرا داریم هم نماز استغاثه به حضرت ولی عصر (عج) را داریم. در حقیقت معنای این نماز استغاثه اینست که کسی یا جماعتی به بن بست رسیده اند و دست توسل به ذیل عنایت امام علیه السلام، می زنند تا به برکت دعای حضرت مهدی موعود علیه السلام و عنایت خاصه ولی عصر ارواحنا له الفداء مشکلاتشان حل بشود .
آیت الله مدرسی تاکید کرد: الآن می بینیم دنیای اسلام و به ویژه جهان تشیع دچار مشکلات عدیده ای است. ما در لبنان شیعیان را می بینیم تحت فشار هستند، در عراق می بینیم مسلمانان و شیعیان دچار مشکلات بزرگی شده اند، در سوریه همچنین در افغانستان، در پاکستان، در ترکیه و در جاهای مختلف متاسفانه ما گرفتاری های فراوانی را می بینیم. بسیار مطلوب است که انسان به نام و یاد حضرت ولی عصر برای رفع گرفتاری مردم دعا کند و این حرکت هم اگر جمعی باشد مطلوب تر هست.
وی ابراز داشت: این نماز باید به صورت فرادا خوانده بشود، هرچند اشکالی ندارد که به صورت جمعی با نیت فرادی خوانده بشود ولی باید نیت، نیت فرادا باشد.توصیه می کنیم مومنین و منتظران همگی، در این مراسم استغاثه به نیت تعجیل در فرج حضرت مهدی(عج) با حاجت های و
همت های بلند حضور داشته باشند. امیدواریم انشاالله خدای متعال به برکت دعای جوان های ما ، به برکت ادعیه زاکیه حضرت ولی عصر(عج) نعمت امنیت و سلامتی و موفقیت را برای ملت ما مستدام بدارد و رفع هم و غم و پریشانی و نگرانی را از دیگر جوامع مسلمین و شیعیان بگرداند. انشاالله.
گفتنی است نماز استغاثه برای تعجیل در ظهور امام زمان(عج) جمعه 28 اسفند ساعت 9 در حسینیه امیرچخماق برگزار خواهد شد.



ارسال نظرات