زائران گیلانی از مزار شهدای هویزه بازدید و زیارت کردند.
کد خبر: ۸۶۵۱۸۸۸
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری اعزامی بسیج از خوزستان، زائران شهرهای صومعه سرا، ماسال و لاهیجان از منطقه عملیاتی هویزه، شهدای هویزه و شهدای کرخه کوه بازدید و زیارت کردند.

راوی در جمع زائران می گوید، هویزه از بخش های شهرستان دشت آزادگان خوزستان است که در 15 کیلومتری جنوب غرب سوسنگرد و 72 کیلومتری غرب شهر اهواز قرار دارد، قبل از آغاز جنگ تحمیلی، شهر هویزه 12هزار جمعیت داشت که در 27 دی 59 به اشغال دشمن در آمد. از جمله حوادث مهم شهر، خروش مردم علیه بعثیون به خاطر به شهادت رساندن (سهام خیام) دختر نوجوانی است که در برابر نیروهای متجاوز ایستادگی کرد.

هویزه که در طول اشغال به طور کامل به دست ارتش دشمن تخریب شده بود، در 18 اردیبهشت59 و در مرحله دوم عملیات بیت المقدس آزاد گردید.

مزار شهدای هویزه

این یادمان در 25 کیلومتری شهر هویزه واقع شده است، عملیات نصر برای آزادسازس مناطق جنوب اهواز در 15 دی 59 توسط ارتش جمهوری اسلامی آغاز شد و نیروهای خودی حدود سی کیلومتر پیشروی کردند.

در مرحله دوم عملیات، نیروهای زرهی و پیاده به سوی پادگان حمید و منطقه جفیر پیشروی کردند.

اما به دلیل ضد حمله سنگین دشمن، تانک های خودی به ناچار عقب نشستند، در این هنگام، نیروهای تحت امر حسین اعلم الهدی، حدود 1500متر جلوتر از تانک ها می جنگیدند که به محاصره در آمدند.

آنان مردانه جنگیدند و جز تعدادی که توانستند به عقب برگردند بقیه که حدود 140 تن و از جمله حسین اعلم الهدی بودند، به شهادت رسیدند.

پیکرهای مطهر این شهدا 16 ماه بعد و پس از آزادی منطقه در عملیات بیت المقدس کشف شد و در همان محل به خاک سپرده شدند.

پس از اتمام سخنرانی و مداحی توسط یکی از برادران ماسالی، زائران بر سر مزار شهدای این منطقه و به خصوص شهید اعلم الهدی حضور یافتند و تجدید بیعت دوباره ای انجام دادند.

عده ای از بانوان بر سر مزار مادر شهید اعلم الهدی حضور و درد دل های خود را بیان کردند، عده ای بر لب ذکر یا زهرا داشتند و افردای دیگر در حال قرائت زیارت عاشورا و اقامه نماز زیارت بودند.

ارسال نظرات