خبرهای داغ:
سردار شاهوار پور ، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان به مناسبت سالروز عملیات فتح المبین:
سردار شاهوار پور در قرارگاه راهیان نور سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه عملیات فتح المبین در اول فروردین ماه سال 1361 در غرب شهرستان شوشو با رمز یا فاطمه الزهرا (س) آغاز شد، این عملیات مشترک بین سپاه و ارتش و با فرماندهی کل قوا حضرت امام خمینی (ره) صورت گرفت .
کد خبر: ۸۶۵۱۹۱۶
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،سردار شاهوار پور افزود : تمهیدات وشناسایی های لازمبرای اجرای این عملیات به خوبی دیده شده بود. این عملیات توسط بچه های ایرانی انجام شد و سکوهای دشمن را در این عملیات کاملا شناسایی کردن.

وی در ادامه افزود:این عملیات چهار محور اصلی و چهار قرارگاه مشترک داشت.

یکی از موضاعات بسیار مهم این بود که ما باید از روبرو با دشمن می چنگیدیم ، از محور کرخه و شوش و همچنین از جناحین دشمن را دور می زدیم یعنی هم از شمال منطقه و هم از جنوب منطقه که خیل حساس بود حجم سنگین نیرو را در فضای غافلگیری فرماندهان بتوانند جابجا کنند، لذا با اجرای این عملیات در چهار مرحله بسیار مهم که اولین مرحله شکستن خطوط دشمن بود و در مرجله اول ما موفق به این کار شدیم و بیش از هشت کیلومتر در منطقه جس النادری پیشروی بکنیم، مرحله بعدی تصرف ارتفاعات ابوالصدوقات بود این امر هم توسط رزمندگان اسلام با آن درایت و صلابت که داشتن انجام شد ،منطقه عمومی دشت عباس و عین خشک باز یکی از مراحل مهم عملیات بود که عقبه های دشمن می بایست مورد هدف قرار گیردو توپخانه های دشمن را از کار می نداخت،این عملیات هم به خوبی انجام شد.

وی در پایان افزود.یکی از برجستگی های این عملیات این بود که وحدت بین ارتش و سپاه به وضوح دیده می شد،ادغام گردان به گردان ،گروهان به گروهان و شور فرماندهان یکی از موفقیت های مهم این عملیات بود .
ارسال نظرات
پر بیننده ها