خبرهای داغ:
سردار بابایی :باید سهم مشارکت مردم را در بحث راهیان نور افزایش بدهیم
کد خبر: ۸۶۵۱۹۸۵
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ؛ سردار محمد حسین بابایی فرمانده سپاه کربلا در مصاحبه با سرپرست خبرگزاری بسیج گلستان اظهار کرد :اگر زائرین شهدا بگویند برداشت خوبی از دفاع مقدس داشته ایم آن وقت مشخص می شود که رضایت دارند یعنی ماباید به نتیجه نگاه کنیم به ظاهر قضیه نمی شود اعتماد کرد.

وی درادامه با اشاره به اینکه باید در بحث راهیان نور وابستگی بسیج نسبت به اعتبارات دولتی کم بشود گفت :معتقدم که می بایست از چند سال قبل وابستگی خودمان را به دولت کم می کردیم به دلیل اینکه دولت ها دستخوش نگاه های سیاسی اند اما دفاع مقدس یک نگاه ارزشی است که نباید با نگاه دولت ها دست خوش تغییرات بشود.

سردار بابایی افزود : باید سهم مشارکت مردم را در بحث راهیان نور افزایش بدهیم افرادی به صورت داوطلبانه در بحث ثبت نام و مدیریت کاروانها مسئولیت را بر عهده بگیرند و مردم نیز سهم بسزایی را در این رابطه ایفا کنند .

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه باید مدیریت راهیان نور را گروه های مدیر و مدبر مردمی انجام دهند تصریح کرد :باید فرهنگ سازی بشود ومردم بابت این مسیر هزینه کنند . از چند سال قبل دنبال این بودیم تورهای گردشگری انقلابی راه بیفتد و مدیریت راهیان نور که یک برنامه سنگین فرهنگی است را به علاقمندان این حوزه واگذار کنیم .

بابایی در پاسخ به این سوال که چرا اقدامات فرهنگی به اندازه راهیان نور تاثیر گذار نیست بیان کرد : بار اصلی اثر راهیان نور به دوش شهداست و راهیان نور در حقیقت اتصال مردم است به خان پر برکت شهدا چون خود شهدا دعوت می کنند خود شهدا معنویت را آکنده می کنند و کافی است کسی حد اقل اتصال معنوی را با شهدا برقرار کند و با یک برنامه ریزی جامع جواب می تواند اثرات آن دوچندان باشد.

وی بیشترین دغدغه سپاه های استانی امور پشتیبانی و بهداشت و درمان بیان و خاطرنشان کرد : در راهیان نور باید نگاه های ما از روش ابتدایی به چند کلاس بالاتر ارتقا پیدا کند.

راهیان نور با مادیات آلوده نشود

فرمانده سپاه کربلا در بخش پایانی سخنان با بیان راهکارهایی برای برگزاری بهتر این حرکت بزرگ فرهنگی اذعان کرد : راهیان نورنباید با مادیات آلوده نشود و درجه اول اخلاص و روحیه فی سبیل الله باید در آن حاکم باشد و اینکه باید دردر مسیر زائر ظرفیت ها بررسی و انتقال درست فرهنگ دفاع مقدس انجام بشود و قبل از حرکت نیز زائرین را نسبت به این سفر روحانی توجیه کنیم و یک مکان را در ابتدای خوزستان برای طهارت معنوی برای ورد به این مناطق مقدس قرار بدهیم و همچنین در اردوگاه ها استراحت و مراسم بر اساس یک منطق درست باشد و نیز بحث رزمایش که تاثیر بسیار خوبی دارد بهتر برگزار گردد و در یادمانها بیشتر از این کار کنیم یا این کار را به سپاه های استانی واگذار کرد و در شیوه اجرا ، و مدیریت یادمانها و کار فرهنگی سنگین تری می توان این حرکت بزرگ فرهنگی را بهتر انجام داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها