امام جمعه موقت اصلاندوز:

نوروز نباید به فرصتی برای چشم و هم چشمی تبدیل شود

امام جمعه موقت اصلاندوز گفت:عید نوروز نباید به فرصتی برای چشم و هم چشمی و اسراف و تبذیر تبدیل شود.
کد خبر: ۸۶۵۱۹۸۸
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
 به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، حجت الاسلام آشنایی در خطبه های این هفته نماز جمعه اصلاندوز ضمن تبریک فرارسیدن عید نوروز اظهار کرد:ایام نوروز بهترین فرصت برای جمع شدن خانواده ها و تازه شدن دیدارهاست و نباید به فرصتی برای چشم و هم چشمی تبدیل شود.
 
 
 
وی با اشاره به نزدیک بودن ایام نوروز از نمازگزاران خواست خرید عید را متعادل و متناسب با امکانات خود انجام دهند گفت:تمام اعمال انسان باید متعادل و به دور از افراط و تفریط باشد، هر کس باید با توجه به وسع مالی و بضاعت خود هزینه کند، نه بر خانواده خود سخت بگیرد و نه آنقدر اسراف کند که احساس حسرت دیگران را برانگیزاند.
 
 
 
امام جمعه موقت اصلاندوز در ادامه مردم را از اسراف و تبذير ، چشم و هم‌چشمي، تجمل گرایی و تشریفات پرهيز داده و به برخورد مناسب با مسافران، رعايت محرم و نامحرم ،صله ارحام و نظافت و پاکیزگی توصيه کرد.
 
 
 
حجت الاسلام آشنایی خاطرنشان کرد:تعطیلات ایام نوروز فرصت مناسبی است که می‌توان برای سفر کردن ازآن بهره برد و برای مشاهده عظمت و جلال خداوند می‌توان با سیر و گردش در طبیعت به یاد خدا بود.
 
 
 
وی بیان کرد: امید است که به رسم هر سال  که مقام معظم رهبری پیامی را به‌عنوان راهکار سال آینده مطرح می‌کنند مورد توجه همگان خصوصاً مسئولان قرار گرفته و در راستای تحقق آن با جدیت تلاش کنند.
 
 
خطیب جمعه اصلاندوز همچنین به دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار با تبیین جایگاه و نقش بی‌بدیل و تأثیرگذار حوزه‌ی علمیه‌ قم در پیروزی انقلاب اسلامی به برخی تلاش‌ها برای انقلاب‌زدایی از حوزه‌های علمیه اشاره و تأکید کردند: حوزه‌ی علمیه‌ی قم باید همچنان یک «حوزه‌ی انقلابی و مهد انقلاب» باقی بماند و رسیدن به این هدف نیازمند اندیشه، تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق است.
 
 
 
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد:انقلابی ماندن یعنی آرمان گرایی،داشتن تفکرانقلابی،استکبارستیزی،دفاع از مظلومان،مستمندان و فقیران،فدای اسلام شدن و تبلیغ فرهنگ فاطمی است.
 
 
 
حجت الاسلام آشنایی در خطبه اول تواضع و فروتنی را عامل مهمی در افزایش درجات انسانی افراد یاد کرد و افزود: رعایت این اخلاقیات سبب ارتقای مقام و درجات انسانی در برابر پروردگار عالم می‌شود.
ارسال نظرات