خطیب جمعه گرمی تاکید کرد

تقویت آداب و رسوم نوروز و دوری از آفت‌ها

در عيد نوروز يک آداب و رسوم بسيار پسنديده است که بايد از اين فرصت استفاده کنيم و آنها را تقويت کنيم.
کد خبر: ۸۶۵۱۹۹۳
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، حجت‌الاسلام یدالله صفری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرمی با دعوت مردم به تقويف تواضع و فروتني به فرودستان را از نشانه عقل دانست.
وی افزود: پيامبر اکرم(ص) ده چيز را نشانه عقل مي‌داند که يکي از آنها اين است که انسان نسبت به فرودستان تواضع نشان دهد.
وی در ادامه با اشاره به سالروز وفات ام‌البنين همسر با معرفت حضرت علی(ع) و روز تکريم مادران و همسران شهداء، گفت: ام البنين مادر چهار شهيدي بود که يکي از آنها عباس بود و همسر شهيدي مانند امام علي(ع) بود و صبر و بردباري اين بانوي بزرگ اسلام مي‌تواند نه تنها الگوي مناسب براي مادران و همسران شهداء بلکه الگوي تمام عيار براي تمام مردان و زنان عالم است.
حجت‌الاسلام صفري با اشاره به عيد نوروز، بیان کرد: گذر زمان و رفت و آمد شب روز، گذر فرصت‌ها همراه با عبرتها است. انسان بايد از اين تحولات که فرصت‌ها را از انسان مي‌گيرد عبرت بگيرد و هيچ فرصتي را بدون بدست آوردن غنيمت از دست ندهد.
وی خاطرنشان کرد: در عيد نوروز يک آداب و رسوم بسيار پسنديده است که بايد از اين فرصت استفاده کنيم و آنها را تقويت کنيم. مانند ديد و بازديدها، صله رحم‌ها، دور هم بودن‌ها، هديه به همديگر، خانه تکاني و نظافت و مانند اين‌ها و البته يک آفت‌هايي است که گاهي نه تنها به دنياي انسان بلکه به آخرت انسان صدمه مي‌زند که بايد از آنها مواظبت نمود.
وی ادامه داد: برخي پول دارند بي‌محابا هزينه مي‌کنند و برخي دستشان تنک است و نمي‌توانند خواسته‌هاي خانواده خود را تأمين کنند. اگر مي‌توانيم شادي خودمان را بين خويشان و فاميل‌هاي خودمان تقسيم کنيم و در خريد وسايل براي خودمان افراط نکنيم که فاصله‌ها خودنمايي کند و باعث رنجش ديگران شود.
در همنشين‌ها گاهي رعايت نمي‌شود غيبت صورت مي‌کنند که بلاي معنويت ماست و يا آنقدر شب‌نشيني را طول مي‌دهند که نماز صبح قضا مي‌شود و يا گاهي در اختلاط زن و مرد، محرم و نامحرم رعايت نمي‌شود و اين جاي تأسف است که در برخي خانواده‌ها زن و مرد نامحرم با همديگر دست مي‌دهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار