امام جمعه ابرکوه گفت: حوزه علمیه وروحانیت همواره حلقه وصل حاکمیت و مردم بوده است و درحفظ روحیه انقلابی دولت و مردم باید نقش محوری داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۵۱۹۹۷
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان در خطبه های امروز(28 اسفندماه94) ابرکوه اظهار کرد: 29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت در سال 1329 است، گرچه برای دوره طاغوت و دهه 30 الی 50 به عنوان روز ملی شدن نفت ارزشی تاریخی داشته و دارد، اما این ارزش در دوران حکومت وابسته شاه به آمریکا و غرب که کشور ما هرگز استقلال اقتصادی نداشت ومنابع ملت را کشورهای استکباری به یغما می بردند، ارزش خاصخود را داشت.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه تعطیلی این روز ضرورتی ندارد بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب و حصول دستاوردهای عظیم مخصوصاً رهائی از چنگ نظام سلطه وچپاول، ملت ما به استقلال اقتصادی دست یافت و عنوان روز 29 اسفند درمتن آرمان انقلاب قرار گرفت، بنابر این پس از 65 سال، تعطیل کردن این روز درامتداد تعطیلی های زیاد کشورمان ضرورتی ندارد.

امام جمعه ابرکوه در ادامه بر لزوم کشور بر قطع اتکاء به نفت تاکید کرد و گفت: مشکل اقتصادی کشور همچنان ریشه در اقتصاد دولتی ونفتی دارد، اقتصاد وابسته به منافع دولت که مردم در میدان اقتصادی نقش آفرین نباشند،آسیب زا است.

وی در توضیح و بیان آسیب زایی منایع نفتی در ایران اظهار کرد: نفت متعلق به کشور ایران است، اما قیمت گذاری، اختیار آن و درآمد اصلیش در دست دیگران است! یکی از برکات اجرائی شدن اقتصاد مقاومتی که اقتصاد درون زاست، این است که اتکاء بودجه کشور به نفت قطع می شود و درآمد نفت جنبی خواهد بود.

حسینی به حلول سال جدید در هفته آینده اشاره داشت و تصریح کرد: ملت ایران، سال 94 را ملت ما با سربلندی و موفقیت خصوصاً در دفع شرآمریکا و اذناب بدخواهش دربخش تحریم های ظالمانه گذراند و فصل نوینی را درعرصه تعامل بین اللملی با حفظ اصول ومبانی انقلاب آغاز کرد.

وی افزود: سال 94 وقایعی تاثیرگذار درکشور را داشت، هشدار مقام معظم رهبری به سوءاستفاده سود جویان و زمین خواران منابع طبیعی هشداری مهم در این سال بود که دولت وقوه قضائیه را مصمم برمقابله با این پدیده رانت خواری کردند؛ دراین خصوص باید دست های خیانت به منابع ملی را قطع کرد تا اراضی ملی وکشاورزی و وضعیت موجود باغات حفظ شود وجلو سود جوی کلان گرفته شود.

خطیب جمعه ابرکوه تصریح کرد: هدف این نیست که با مالکین جزء، نسبت به حتی دیوار کشی یا ساخت سرپناه نگهبانی و یا انباری درباغات برخورد شده، جریمه شوند و یا سرپناهی را که سال های قبل برای کارگر و نگهبان ساخته اند تخریب شود!

امام جمعه ابرکوه مهمترین سرفصل های ماندگار سال را94 مژده بصیرانه مقام معظم رهبری در خصوص نابودی کامل اسرائیل در 25 سال آینده عنوان کرد و گفت: رهبر انقلاب فرمودند که رژیم صهیونیستی بیست وپنج سال آینده را نخواهد دید، این جمله ماندگارترین مژده تاریخ است که به لطف خدا در آینده شاهد آن خواهیم بود.

وی در ادامه از مردم خواست در آستانه سال نو، لباس کینه و دشمنی را از تن دل های خود در آورده و لباس دوستی و محبت را بر تن آن کنند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن باز خوانی سخنان رهبر انقلاب در دیدار با مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم بیان کرد: دراین دیدار معظم له به نقش بی بدیل حوزه علمیه قم درپیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردند ومهمترین تهدید پیش روی این نهاد عظیم علمی و دینی درنظام اسلامی را انقلاب زدائی از آن دانستند.

وی افزود: رهبر انقلاب لازمه بقای انقلاب را انقلابی ماندن حوزه های علمیه عنوان کردند زیرا اگر حوزه انقلابی نماند، نظام درمسیر خطر انحراف قرار خواهدگرفت؛ به همین دلیل است که ایشان نگران کنارزدن نیروهای حزب الله و مدافع انقلاب هستند.

لزوم پایبندی نیروهای وفادار به انقلاب به اصل انقلابی ماندن/روحانیت محور حفظ روحیه انقلابی در بین مردم

امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: آنچه مسلم است یکی از اسباب و علل ماندگاری انقلاب، حوزه های علمیه و وجود روحانیت است که به رغم گذر نسلی توانسته شادابی وروحیات انقلاب گری را حفظ کند، اما دراین راستا چه حوزه، چه بسیج و نیروهای وفادار به انقلاب و ولایت مدارو دلسوز کشور، باید بر اصول لایتغیر انقلاب ایستادگی و ثبات داشته باشند و از ارزش ها وآرمان انقلاب پاسداری کنند.

وی افزود: دلسوزان کشور باید در برابر سلطه جویان مستکبر وزیاده خواه مقاومت کنند و با آنان مرز بندی شفاف داشته باشند. انقلابی فکر کنند و انقلابی عمل نمایند. دراین صورت است که حوزه ونیروهای انقلاب به لطف خدا همچنان انقلابی خواهند ماند، از طرفی حوزه علمیه وروحانیت همواره حلقه وصل حاکمیت و مردم بوده است و درحفظ روحیه انقلابی دولت و مردم باید نقش محوری داشته باشد.

موشک های سپاه اقتدار ملی است و آمادگی برای مقابله با هر گونه تهدید

حجت الاسلام حسینی در پایان سخنان خود به انجام مرحله نهائی رزمایش اقتدار ولایت سپاه و آزمایش دو موشک بالستیک اشاره کرد و گفت: این آزمایش ها، خشم آمریکا، اسرائیل ومنافقین را برانگیخته است؛ موشک های دور برد نقطه زن نیروی هوا فضای سپاه، بیانگر اقتدار سامانه دفاعی ایران اسلامی وکارآمدی وآمادکی جهت حضور کشورمان درجواب تهدید است.

وی گفت: بدخواهان نظام ازباب تمثیل«عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد»، با توسل به حربه زنگ زده تحریم، بارها برایشان ثابت شده که این تهدیدها در برابر اراده ملت کارآئی ندارد. قطعنامه 2231 شورای امنیت، فعالیت های نظامی مشروع و متعارف را قانونی می داند اما غرب این آزمایش های موشکی را تیر درچشم خود احساس می کند مگر اینکه دست از دشمنی با ملت بردارد.

سروابرکوه

ارسال نظرات