خبرهای داغ:
معمولا تحقق اهداف یک کار بزرگ که به دنبال یک ثمره در آینده است نیاز به یک راهکار برای انتقال فرهنگ آن کار بزرگ در طول زمان است.
کد خبر: ۸۶۵۲۰۱۳
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ؛برادرممشلی از فرهنگیان و یادگاران دفاع مقدس که سالهاست در راه انتقال ارزشهای انتقال دفاع مقدس در خدمت زائرین مشهد شهداست در مصاحبه با خبرنگار بسیج اظهار کرد : معمولا تحقق اهداف یک کار بزرگ که به دنبال یک ثمره در آینده است نیاز به یک راهکار برای انتقال فرهنگ آن کار بزرگ در طول زمان است.

وی درادامه افزود :کار بزرگی که انقلاب ما انجام داد رسالتش احیای تفکراسلام ناب در کل جهان بود که موانع بزرگی پیش پای آن گذاشته شد که همان جنگ 8 ساله بود.

ممشلی خاطر نشان کرد : برای عبور از این جنگ 8 ساله ورسیدن و برگشتن به همان خط اولی که انتقال دین ما به جهان بود ،ایجاب می کرد که نگه داشتن این فرهنگ را یک راهکاری برایش تعریف شود دنبال راهکارهای زیادی که یکی از آنها ساختن فیلمهای روایت فتح بود و خدارحمت کند شهید آوینی را که در این راه استخوان خورد کرد ، نوشتن کتاب و مطالب هیچ کدام نتوانسته است عمق این حقیقت را به جامعه نشان دهد ،چون واقع مطلب این است که 8 سال دفاع مقدس ما ناظله ای از جنگ عاشورا بود .

این راوی دفاع مقدس همچنین بیان کرد : در جنگ عاشورا چون عظمت خیلی بزرگ بود ما انسانهای امروز شاید قادر به تحمل آن عظمت در یک بازه زمانی کوتاهی نبودیم خدای مهربان آمد زمان این عظمت را برای ما گسترش داد و شد یک جنگ 8 ساله و جنگ مرتبه نازله از آن حقیقت است (عاشورا ) و یکی از راه هایی که میتوانست این واقعیت را تبدیل کند راهیان نور است .

ممشلی با بیان اینکه نگرانی در راه انتقال دفاع مقدس به نسل آینده وجود دارد گفت :نگرانی که دراین قضیه داریم این است صحابه جنگ بخش عظیمشان به رحمت خدا رفتند و اگر حقایق دفاع مقدس توسط صحابه جنک منتقل بشود شاید در تحریف کمتر دستبرد ایجاد بشود.

وی اضافه کرد :امروز یک رگه ای از تابعین وارد شدند برای روایت دفاع مقدس از صحابه دفاع مقدس داغ تر هستند شاید بخشی از تحریف های توسط این افراد انجام بشود و یک بازنگری دقیقی را می طلب .

ممشلی تصریح کرد :روایت جنگ یک حقیقت بزرگ منشعب از عاشورا در زمان دیگر است و آنچه در این روایت ایجاب می کند اهدافی است که این بزرگواران آن روز با نحوه بزرگ زندگیشون در سنگرها انجام دادند و خدای مهربان یک مرگ قشنگ به این انسانها هدیه کرد که بشود طوطیای خوبان عالم.

راوی دفاع مقدس در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به وصیت نامه شهدا که اکثر قریب به اتفاق آن از ولایت فقیه و پشتیبانی از ولایت فقیه یاد می شود گفت : تا زمانی که امام یک قوم آن اقتدار و جایگاه و پشتوانه اش حفظ نشود حاکمیت دین شاید رخ بدهد اما تبدیل به حکومت دین نمی شود حکومت دین را انسانها و پشتیبانهای ولایت فقیه شکل می دهند و ولی فقیه کار خود را انجام داد .

ممشلی در پایان اظهار داشت : شاید بشود بدون نورانیت ولی فقیه کاری محدود انجام داد اما احتمال انحراف در آن بسیار است و نگه داشتن در مسیر دین بدون ولی فقیه خیلی سخت خواهد بود و اگر انفاس قدسیه ولی فقیه نبود خرمشهر و کربلای ایرانی بوجود نمی آمد و روح و ملکوت کربلای جبهه ها از جماران به پرواز در می آمد وفقیه حافظ جامعه است
ارسال نظرات
پر بیننده ها