رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اهر:

4254 خانوار اهر، تحت پوشش کمیته امداد هستند

خبرگزاری بسیج: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اهر با بیان اینکه 4254 خانوار این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، گفت: جمعیتی در حدود 13522 نفر تحت پوشش داریم که از این تعداد 2680 خانواده دارای سرپرست زن، تعداد 3817 نفر بالای شصت سال سن، تعداد 1165 نفر دانش آموز، تعداد 150 نفر دانشجو و طلاب و تعداد 217 نفر از ایتام هستند.
کد خبر: ۸۶۵۲۰۷۴
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، ارسلان طهماسبی هدف از تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) را توانمند سازی، شکوفایی استعدادها، تأمین خود اتکایی، تقویت و رشد ایمان و اعتقادات نیازمندان و محرومان با ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی برشمرد.

وی در زمینه اقدامات کمیته امداد در زمینه اشتغال و خود کفایی، خاطر نشان کرد: این کمک ها بیشتر به صورت وام خود اشتغالی در بین افراد دارای مهارت لازم و در بین خانواده های دارای سرپرست زن برای مشاغل خانگی پرداخت می شود که در صورت لزوم مهارت های لازم به صورت رایگان به مددجویان علاقه مند آموزش داده می شود.

طهماسبی داشتن مسکن و سرپناه امن را یکی از مشکلات اساسی خانواده ها به خصوص در بخش روستایی عنوان و بیان کرد: اهم فعالیت های این نهاد را در بخش مسکن و ساختمان در سال 1394 را می توان از ساخت تعداد 21 باب مسکن روستایی، تکمیل 34 طرح نیمه تمام، 10 مورد ساخت و خرید شهری، 36 مورد ساخت سرویس بهداشتی و حمام، 63 مورد تعمیرات و 117 مورد انشعابات گاز، برق و آب از محل تبصره 16 بودجه 94 یاد کرد که با هزینه ای بیش از 9 میلیارد و ششصد میلیون ریال به انجام رسیده است.

وی از زمینه های توانمند سازی پایدار خانواده ها را طرح بیمه های اجتماعی افراد تحت حمایت دانست و افزود: تعداد 537 خانوار از مجریان طرح های خودکفایی و بانوان سرپرست خانوار زیر 50 سال از این طرح بهره مند هستند که در حدود 600 میلیون تومان در این بخش هزینه شده و بازنشستگی این افراد نیز تابع قانون اجتماعی است و نیز تعداد 426 خانواده روستایی و عشایری نیز مشمول این طرح هستند که حق بیمه این افراد هم از طریق کمیته امداد پرداخت می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اقدام های کمیته امداد در کمک به امر ازدواج نیازمندان، خاطر نشان کرد: در این بخش در طول سال 94 با همت و تلاش ستاد تسهیل ازدواج به ریاست امام جمعه و تعدادی از خیرین و نیکوکاران اهر و سازمانها، هیئت رزمندگان و مؤسسه عترت بسیج خواهران، درنیمه شعبان به تعداد 82 نفر نو عروس جهیزیه تحویل و علاوه بر آن، از محل منابع داخلی به حدود 100 نفر نو عروس به صورت نقدی و جنسی مساعدت شد.

وی با درخواست از مردم برای کمک به تهیه جهیزیه نیازمندان، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 190 نفر در لیست نوبت قرار دارند که تعداد 98 نفر از آن ها از ایتام هستند.

مدیر کمیته امداد با بیان اینکه سیاست کمیته امداد این است که حتی یک نفر هم به علت مشکلات مالی ترک تحصیل نکند، افزود: در خصوص فعالیت های آموزشی و فرهنگی از 1165 دانش آموز و 150 دانشجو حمایت شده که شامل هزینه ثبت نام، کتب درسی، لوازم تحریر، هزینه ایاب و ذهاب، تأمین پوشاک و هزینه خوابگاه است.

وی ارائه خدمات مشاوره ای به صورت گروهی و انفرادی را از دیگر اقدامات کمیته امداد برشمرد و یادآوری کرد: حتی در دورترین روستاها هم روانشناسان و مشاوران دینی به خانواده ها در خصوص مسائل مختلف زندگی و مسائل اعتقادی و سبک زندگی اسلامی، آموزش های لازم را داده و کارگاهها و کلاس های آموزشی نیز در زمینه مضرات مسائل اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، استفاده از ماهواره و دیگر مسائل برگزار می کنند.

ارسلان طهماسبی با اشاره به اینکه کفالت و اکرام ایتام و افراد بی سرپرست همواره مورد تأکید و توجه خداوند و ائمه معصومین(ع) بوده، اظهار داشت: در طرح اکرام، فرزندان یتیم و بی سرپرست مورد حمایت مادی و معنوی حامیان خیر قرار می گیرند که از طرح های موفق کمیته امداد است.

وی افزود: در اهر تعداد 217 نفر از ایتام توسط 800 نفر حامی از سراسر کشور مساعدت می شوند که این حامیان در زمینه های مختلف به خصوص هزینه های تحصیلی دانش آموزان و حتی تأمین جهیزیه دختران مساعدت می کنند که مبلغ این کمک ها در سال 94 در حدود 300 میلیون تومان بوده است.

مدیر کمیته امداد اهر در پایان با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و با عنایت به اینکه افراد و خانواده هایی هستند که بسیار نیازمند بوده و یارای تهیه پوشاک و خوراک را در این روزهای خوش را ندارند، از مردم مؤمن و متدین خواست با کمک به نیازمندان، شادی های خود را بین فقرا و مستمندان تقسیم کرده و باری از دوش آن ها بردارند.

به گفته طهماسبی کمیته امداد امام خمینی(ره) در طول ایام تعطیل، در ساعات غیر اداری نیز دارای کشیک بوده و آماده دریافت کمک های مردم اهر و رساندن آن به دست مستمندان و نیازمندان در اسرع وقت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها