خبرهای داغ:
مسئول کمیته اطلاع‌رسانی قرارگاه مرکزی اردوهای جهادی از اعزام 170 گروه جهادی به مناطق محروم خوزستان از سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۲۱۶۴
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،فرشاد عالی اظهار کرد: 110 گروه جهادی از 10 استان کشور و 60 گروه جهادی از درون استان از 20 اسفند تا 20 فروردین به مناطق محروم استان اعزام خواهند شد.

 

وی با بیان این‌که 9 هزار نفر در جریان اردوهای جهادی در مناطق محروم به ارائه خدمات مختلف می‌پردازند، تصریح کرد: گروه‌های جهادی به شهرستان‌های خرمشهر، آبادان، هویزه، ایذه، باغملک، کارون، دشت آزادگان و سایر نقاط محروم استان اعزام می‌شوند.

 

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی قرارگاه مرکزی اردوهای جهادی هدف از برگزاری این اردوها را تکامل و خودسازی جهادگران و خدمات‌رسانی به مناطق محروم دانست و خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی در زمینه‌های عمرانی، بهداشت، درمان و پزشکی، اشتغال‌زایی، آموزشی و ... خدمات خود را ارائه می‌کنند.

 

عالی عنوان کرد: این گروه‌ها از اقشار مختلف جامعه اعم از دانشجویان، دانش‌آموزان، فارغ‌التحصیلان، زوج‌های جوان و دیگر گروه‌های سنی از هر طیف اجتماعی هستند.

 

وی درباره تأثیرات برگزاری اردوهای جهادی، گفت: آشنایی با ظرفیت‌های موجود منطقه می‌تواند فعالیت‌های توسعه در استان را موجب شود که در برگزاری این اردوها مورد توجه قرار می‌گیرد؛ برای مثال بسیاری از تولیدات و محصولات خرمایی استان هدررفت دارند در حالی‌که با استفاده از صنایع تکمیلی و تبدیلی می‌توانند جایگزینی برای اقتصاد نفت در استان باشند. همچنین با توجه به کشوری بودن این اردوها، قرابت بین فرهنگ‌های مختلف از دیگر اثرات اردوهای جهادی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها