مسئول کانون جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران:

گروه‌های تخصصی دانشجویان جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شوند

مسئول کانون جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به برگزاری اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در مناطق محروم گفت: با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه، گروه های ...
کد خبر: ۸۶۵۲۲۱۰
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ وحید پاداش مسئول کانون جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: طبق فرموده مقام معظم رهبری در سال ۷۸ ، گروه های جهادی نمایندگان دولت در مناطق محروم هستند.

وی افزود: حضور گروه های جهادی دانشجویی در مناطق محروم نشانه ی عزم آنها برای آشنایی با مشکلات طبقه محروم جامعه و سعی در حل این مشکلات همچنین ایجاد گفتمان سازی و جریان سازی جهادی در جامعه برای حل مشکلات قشر محروم استان و کشور است.

پاداش اظهار داشت: اردوهای جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور ۳۳ نفر از برادران در روستای سوره از توابع خرمشهر در تاریخ ۲۰ تا ۲۸ اسفندماه و همچنین حضور ۲۰ نفر از خواهران دانشجو در روستای دم آب از توابع شهرستان باغملک در تاریخ ۲۲ تا ۲۸ اسفندماه برگزار شد.

پاداش با اشاره به چگونگی انتخاب منطقه برای اردوی جهادی افزود: طبق شناسایی هایی که قبل از اردو انجام گرفت، از بین چند روستای مد نظر، روستای سوره باتوجه به فقر و تنگدستی مردم علیرغم مجاورت با بندر خرمشهر و ظرفیت بالای اقتصادی آن، از کمترین امکانات فرهنگی، آموزشی و زیرساخت های لازم برخوردار است و به همین دلیل این روستا مورد توجه گروه جهادی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: عمده فعالیت گروه های جهادی در دو روستای محروم عبارت بودند از تکمیل پروژه های ساختمانی ای که بدلیل ضعف های مالی نا تمام مانده بودند، دیدار با خانواده های شهدای آن مناطق، رنگ آمیزی ساختمان مدرسه، برگزاری کلاس های آموزشی برای دانش آموزان و سایر فعالیت های فرهنگی که در این مناطق در طول اردوی جهادی صورت گرفت.

پاداش با اشاره به مشکلات اردوهای جهادی عنوان کرد: مشکل عمده این مناطق، عدم امکانات کافی برای پاسخگویی به نیاز های مردم است. از مشکلات دیگر حضور بسیار کمرنگ مسئولان در طول اردوی جهادی و حمایت های بسیار کم چه از نظر مادی و چه معنوی از جهادگران انقلاب بود. شاید به جرأت میتوان گفت اهمیت اردوهای جهادی هنوز برای برخی مسئولین استانی روشن نشده و به این حرکات تاثیرگذار به عنوان یک ظرفیت بسیار مهم نگاه نمی کنند.

مسئول کانون جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به برنامه های این کانون در دوره های جهادی آینده افزود: باتوجه به ظرفیت بالای دانشگاه شهید چمران برای برگزاری اردوهای جهادی و سابقه ی حضور مؤثر و مفید در این دوره و دوره های قبلی در نظر داریم به تدریج کارگروه های تخصصی در بخش های پزشکی، دامپزشکی، عمرانی، آموزشی، فرهنگی، کشاورزی و... تشکیل داده تا بتوانیم در جهت پیشرفت جامعه و عدالت اجتماعی قدمی هرچند اندک برداریم.

وی اظهار داشت:ضمن تشکر از همه ی دوستان و دانشجویان جهادگری که در این اردو با وجود مشکلات فراوان شرکت کردند و تمام توان خود را در جهت حل بخشی از مشکلات مردم گذاشتند.

پاداش گفت: همچنین از مردم مهمان نواز روستاهای سوره و دم آب که از حضور جهادگران بسیار استقبال کردند و در این چند روز پذیرای آنان بودند کمال تشکر و قدردانی را داریم و ان شاالله با استمرار این حرکات که برخاسته از دغدغه های اقشار مختلف جامعه است، شاهد ریشه کن شدن کامل فقر و محرومیت در کشور عزیزمان باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار